First Camp nyanställer rekordmånga inför säsongen 2016

Nyhet   •   Feb 16, 2016 12:00 CET

Campingsäsongen närmar sig med stormsteg och Sveriges ledande campingkedja First Camp rustar inför sommaren genom att anställa 400-450 nya medarbetare på sina 15 destinationer runt om i Sverige. Servicekänsla och engagemang står i fokus när rekryteringsarbetet nu pågår som bäst.

Servicechefer, campingvärdar, aktivitetsledare, lokalvårdare och butikspersonal är några av de tjänster som First Camp efterfrågar inför säsongen 2016. Organisationen som helhet förstärktes under förra året och stora investeringar görs kontinuerligt på såväl befintliga som nya destinationer. I satsningen på camping som ett attraktivt semesteralternativ har medarbetarna på destinationerna en nyckelroll och är en av företagets allra största tillgångar.

Nytt för i år är den nystartade First Academy – en distansutbildning om företagets vision och värderingar samt med en särskild inriktning på specifika områden beroende på tjänst. Med utbildningen blir nya medarbetare snabbt väl insatta i organisationen och den höga kvalitén kan säkerställas.

”Vi satsar mycket på att rekrytera de allra bästa medarbetarna med stort engagemang och en naturlig fallenhet för hög service. De är våra allra viktigaste ambassadörer som verkligen har möjlighet att vara med och skapa minnesvärda semesterupplevelser för våra gäster. Intresset har redan visat sig vara stort så vi ser fram emot att stå välrustade inför en spännande säsong 2016!” säger Unni Åström, VD First Camp.

I första hand sökes medarbetare till anläggningarna i Båstad, Halmstad, Karlstad, Kolmården (Norrköping), Luleå, Oskarshamn, Malmö, Umeå och Öland.