Mycket hus för pengarna!

När Fiskarhedenvillan ritade på en ny serie hus var tanken att ge kunden mycket hus för pengarna, utan att göra avkall på kvalitén. Resultatet är här och heter Klint.

Att bygga hus är en av livets största affärer. Ett projekt där det gäller att satsa fullt ut, både ekonomiskt och tidsmässigt. Fiskarhedenvillan lanserar i vår tre mycket intressanta hus under ledorden: 1. Köparen ska få ovanligt mycket hus för pengarna. 2. Detta utan att göra något avkall på kvalitén. 3. Husen ska vara yteffektiva och slutligen 4. Det ska finnas möjlighet för kunden att göra individuella val. Resultatet av detta är serien Klint med tre extremt prisvärda hus.

1-planshuset Klint 01 på 131,5 kvm har generösa ytor och en öppen planlösning mellan kök och vardagsrum som ger ett rejält ljusinsläpp. Växer familjen och de tre sovrummen känns för få, är det enkelt att bygga till ett ytterligare.

1 1/2-planshuset Klint 02 är aningen större, 175 kvm och har mycket välutnyttjade ytor. Som ett resultat av detta finns hela fem sovrum och goda förvaringsmöjligheter. På ovanvåningen finns takfönster som gör allrummet extra ljust.

Klint 03 är ett 2-planshus med 150 välplanerade kvm. Vill man ha fler rum går det att få till ytterligare två genom att dela av vardagsrummet och allrummet och på så sätt få sex sovrum, något som är mycket ovanligt för hus i denna storlek.

Alla hus i Klint-serien går att prägla i antingen klassiskt utförande med foder och knutar, eller i ett mer modernt och avskalat utförande. Båda har liggande träpanel. Eller så låter man Klinthusen vara precis som de är – enkla och snygga!

• Arkitektur

• nytt hus
  • nyckelfärdigt hus
  • nyckelfärdiga hus
  • fiskarhedenvillan
  • klintserien
  • klint
  • prisvärda hus
  • prisvärt

Fiskarhedenvillan AB med huvudkontor i Borlänge, levererar varje år cirka 400 hus till främst privatpersoner. Fiskarhedenvillan står för såväl kvalitet som flexibilitet och erbjuder gediget byggda hus och unika lösningar till mycket konkurrenskraftiga priser. Företaget grundades 1993 och har 60 personer anställda i Sverige. Fiskarhedenvillan ägs av riskkapitalbolaget Litorina.

Patrik Andersson

Presskontakt Marknadschef Marknad 0243-55 92 30 Vår hemsida