FlexLink inleder omfattande produktlansering

Press Release   •   Oct 14, 2005 10:04 CEST

Som svar på marknadens krav på ökad produktivitet i tillverkningsanläggningar har FlexLink nyligen avslutat flera betydande utvecklingsprojekt. Det övergripande målet är att erbjuda produkter som ökar effektiviteten på verkstadsgolvet genom tillämpad produktionslogistik.

”Vi är medvetna om vad vår position som en ledande leverantör innebär och vi är säkra på att de nya produkterna kommer att ge fortsatt nöjda kunder. Vi har kompetens att ge användarna råd om hur man hanterar informations- och fysiska flöden, men det som gör oss unika är att vi också levererar utrustningen som behövs för att få det att hända genom hög effektivitet och flexibilitet i linjerna”, säger Fredrik Jönsson, VD i FlexLink.

Lanseringen börjar under fjärde kvartalet i år och genomförs globalt för att tillgodose kraven från multinationella producenter. Den omfattar produkter för bl.a. tillverkning av konsumentprodukter och elektronik samt mjukvara för att genomföra projekt i en konkurrensutsatt miljö. Moduler, inbyggd intelligens och klara gränssnitt mellan moduler är riktlinjer för produktutvecklingen.

FlexLink erkänns i ökande grad som en leverantör med förmågan att kombinera virtuell simulering med verkligheten på verkstadsgolvet. Detta stöder ett effektivt projektgenomförande, vilket i kombination med beprövade lösningar för produktionslogistik ger producenterna den efterfrågade återbetalningstiden för deras investeringar.

FlexLink är en ledande global leverantör av automationslösningar till monterings- och tillverkningsindustrin. FlexLink, med huvudkontor i Göteborg, har 540 anställda i 25 bolag och representation i 50 länder. 2004 var omsättningen 1 137 Mkr.

Göteborg den 14 oktober 2005

Fredrik Jönsson,