Dugges Bryggeri gästar LÅDAN med sin största tap-takeover någonsin

Pressmeddelande   •   Jun 01, 2017 11:01 CEST

Fredag och lördag 16-17 juni kommer Dugges till Lådan och fyller alla kranarna med Dugges-öl. Det blir Dugges största tap-takeover någonsin och vi rullar även in en folkölscykel från Folkölsbutiken som det körs folkölsbar från. Och maxar med lite grymma ölcocktails.

- Vi har varit Duggesfans sedan dag ett och deras gamla Lager No 1 var en av de första svenska hantverksölen vi drack för kanske tio år en av de första öl vi spikade till Flippin' Burgers första öllista i begynnelsen. Att Dugges nu kommer till Lådan och dessutom med sin största tap-takeover någonsin känns hur kul som helst, säger Jon Widegren från Flippin Burgers som driver Lådan.

Idén bakom samarbetet föddes på varsitt håll mer eller mindre samtidigt. I april lade Lådan ut en bild på ölet Pale Ale Pale Ale Pale Ale – en samarbetsbrygd mellan Dugges Bryggeri och Cloudwater Brew Co från Manchester – på Instagram vilket Dugges såg och hörde av sig. Samtidigt som vi på Lådan precis börjat tala om att försöka få Dugges att komma på gästbesök.

- Vi tyckte Lådan såg otroligt trevligt ut och tänkte att det hade varit grymt att göra något tillsammans och vi skickade ett mail med en förfrågan. Samtidigt så hade Lådan kontaktat vår distributör, Brill & Co, och frågat om inte vi skulle kunna tänka oss att hålla ett event på Lådan. ’Great minds drink alike’ och allt det där, säger Tomas Halberstadt, Communications Manager på Dugges.

- Vi har hela tiden varit mycket imponerade av Dugges resa där de fortsatt att vara en av de trygga kvalitetsaktörerna från den första vågen av svenska craftbryggerier samtidigt som de också lyckats vara en del av spjutspetsen i den nya utvecklingen. Det är få bryggerier som kan köra 22 kranar och dessutom med bara fina grejer så det blir grymt, säger Jon Widegren.

Dugges & Lådan - 16-17 juni. 22 öl, folkölscykel och ölcocktails. Kan inte bli bättre. Välkomna!

Flippin' Burgers består av verksamheterna Flippin' Burgers (sedan 2012) på Observatoriegatan 8, Sliders foodtruck (sedan 2014), LÅDAN på Luntmakargatan 63 (sedan 2017) samt Dogfood (öppnar senvåren 2017) på Industrigatan 2. Företaget har ca 60 anställda och kontor beläget på Upplandsgatan 42 i Stockholm.

Kommentarer (0)