GARBA gästar LÅDAN med ekologisk lammkebab

Nu på torsdag den 30 november kommer Linn Söderström och Marion Ringborg från restaurang Garba till Lådan för ett gästspel för en kväll. Linn, känd som Kock-Linn från bl a P3 och Kockarnas Kamp, och Marion har en bakgrund från bl a Operakällaren, Fotografiska och Ekstedt och öppnade tidigare i år sin minirestaurang Garba med 12 platser inne på Minority Gallery på Sköldungagatan 6 i Stockholm.

Garba är just nu ute på en miniturné där de gästat Woodstockholm och Tyge & Sessil och nu har turen kommit till Lådan vilket känns både kul och hedrande. Det är också Lådans första gästspel på ett tag och det är roligt att återigen få välkomna kockeliten som får kliva ned i vår streetfoodvärld och göra sin grej.

En tanke med Lådan har varit att laga kompromisslös streetfood men med ett okonstlat och enkelt tilltal. Mot den bakgrunden passar Garba väldigt bra in med sin filosofi kring rak, ärlig och råvarufokuserad matlagning och Lådan ser verkligen fram emot att se deras tolkning av streetfoodklassikern kebab.

Linn och Marion kommer servera en kebabvariant på ekologiskt lamm som först legat till sig ett dygn i lag och sedan gått över natten i ugnen på låg temperatur. Lammet serverar de på nybakat bröd som bakas av i pizzaugnen.

GARBA @ LÅDAN torsdag 30 november kl 17:00 - 22:00