Ta med din cykel på Swebus!

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2013 09:28 CEST

Nu blir det möjligt att ta med sig cykeln ombord på Swebus bussar. Cykeln placeras i bagageutrymmet och priset är 99 kronor.

– Vi har lyssnat på våra resenärers önskemål om att kunna ta med sig sin cykel när man reser med Swebus, säger Ingvar Ryggesjö, presschef på Swebus.

Swebus nya tilläggstjänst innebär att det går att boka tre cyklar per buss, vilket är det som får plats i bagageutrymmet.

– Det är jättebra att Swebus satsar på cyklisterna, säger Marianne Jönsson, kansli- och ekonomiansvarig på Cykelfrämjandet. Tyvärr har det blivit svårare att ta med cykel på tåg, därför är det nog många som kommer att uppskatta att kunna ta med cykeln på bussen.

En beskrivning av hur cykeln ska emballeras hittas på www.swebus.se/cykel

Ingvar Ryggesjö, presschef på Swebus,
tel: 070-187 11 33, e-post: ingvar.ryggesjo@swebus.se