Flowcrete Sweden AB utvecklar för en hållbar arbetsmiljö

Flowcrete Sweden AB, Sveriges ledande tillverkare av fogfria golvbeläggningar har i dagarna kommit ut med en ny kemiindustribroschyr, för att vägleda deras kunder i valet av lämplig golvbeläggning.

Jukka Kaikkonen, Säljchef på Flowcrete Sweden, säger: "- Vi vet att kemiska bearbetningsmiljöer är några av världens mest krävande arbetsplatser. Därför har Flowcrete utvecklat en mängd skyddande golvbeläggningar och kemikalieresistenta ytskikt som tillgodoser behoven inom just denna specialsektor.

Våra ytbeläggningar har egenskaper och funktioner som tillsammans verkar för en hållbar arbetsmiljö, bland annat korrosions- och kemikalieresistens, säkerhet, hållbarhet och stabilitet

Flowcretes helhetskoncept, som beskrivs mer i detalj i deras nya kemiindustribroschyr, är utformat för att ge ett antal viktiga miljömässiga fördelar.

"- Vi har gjort ett flertal kemikalietester på våra system och i tabellen längst bak i broschyren redovisar vi några, säger Jukka Kaikkonen avslutningsvis.

Som tillverkningsföretag förstår Flowcrete hur industriella och publika golvbeläggningar ska konstrueras. Flowcretes produkter är uppbyggda och tillverkade enligt miljöstandarden ISO 14001 och kvalitetsledningssystemet ISO 9001. Alla deras entreprenörer utbildas kontinuerligt gällande både hantering av härdplaster och därtill hörande emballage- och avfallshantering.

Flowcretes helhetskoncept har konstruerats utifrån ett hållbarhetsperspektiv och ger en mängd viktiga miljöfördelar

Kommentarer till editorn

Flowcrete Sweden AB finns i skånska Perstorp, där vi också har en modern och effektiv produktionsanläggning som levererar golvbeläggningar till den Europeiska och globala marknaden.