​Flowscape vinner avtal med en av Storbritanniens största arbetsgivare

I dagarna stod det klart att Flowscape får sin hittills största affär i Storbritannien. Köparen hanterar nära 30 miljoner kunder och har långt över 100 000 anställda.

I den första delleveransen levererar Flowscape mjukvara, billboards och över 1000 desksensorer till huvudkontorets samtliga våningsplan. Företaget valde Flowscape på grund av systemets design och skalbarhet och the Flowmanager: statistikmodulen där man analyserar nyttjandegrad och kan göra optimeringsförbättringar.

Tekniken är mycket avancerad med bland annat sensorer som får en arbetsstation att automatiskt lysa som upptagen i the Flowmap - Flowscapes digitala karta - när någon sätter sig där. Det här är verktyg för att göra kontoret smartare och effektivare. Det förenklar vardagen för de anställda och därigenom minskas friktionen, då anställda får en direkt överblick av alla våningsplan och därmed sparar tid genom att snabbt hitta en ledig arbetsplats i det agila kontorslandskap.

“Marknaden för mjukvara för kontorsmiljöer expanderar snabbt i Europa och Storbritannien har visat sig vara i frontlinjen. Vi är otroligt stolta över att få välkomna den här brittiska giganten till den växande grupp av europeiska företag som rör sig mot ett modernt sätt att arbeta ihop med oss”, säger Peter Reigo, Flowscapes CEO.

Flowscape är "the modern office Flowmakers". Genom att erbjuda ett IoT-baserat system ihop med toppmodern positioneringsteknik, minskar Flowscape tidsödande och ökar interaktion och produktivitet bland kollegor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor.

Flowscape har en stark kundbas med över 14 multinationella bolag såsom Ericsson, Telia och Kinnarps. Med kontor i Stockholm, Malmö och London, växer teamet bestående av 30 flowmakers kontinuerligt.