Flybe gör sin första flygning på helt ny rutt från Stockholm Bromma till Oslo

Pressmeddelande  •  2012-05-04 10:09 CEST

Europas största regionala flygbolag utökar ruttnätverket i de nordiska länderna och lanserar nya, enklare biljettkategorier

Flybe, Nordens senaste och Europas största  regionala flygbolag, utökar sitt ruttnätverk i de nordiska länderna genom att  idag öppna en tredje, helt ny rutt i sin snabbutökande tidtabell från Stockholm  Bromma. Samtidigt lanserar flygbolaget även nya biljettkategorier för att ge  sina passagerare ännu bättre service.

Från den 2 maj erbjuder Flybe ett bekvämt och  prisvärt utbud av 22 flygningar i veckan till Oslo från Stockholms stadsflygplats.  Priser för enkel resa startar från 359 SEK (298 NOK), inklusive skatter och  avgifter, och platser finns tillgängliga för bokning nu på www.flybe.se eller  hos föredragna resebyråer.

Denna senaste nyhet innebär att Flybe nu är  det största internationella flygbolaget som flyger från Stockholm Bromma. Detta  tar Flybe ett steg närmare mot att förverkliga sin ambition att bli det största  regionala flygbolaget i Skandinavien och Norden som förbinder alla viktiga  affärsstäder genom ett prisvärt och effektivt utbud av flygresor. Redan i  vintras lanserade Flybe rutter från Bromma till Tallinn och Köpenhamn, som båda  har varit över förväntan. Oslo kommer att bli Brommas första destination  utanför EU, vilket givetvis innebär nya Tax Free-shoppingmöjligheter på Bromma  flygplats.

Flygtider

Bromma till Oslo

Avgår kl. 10:50, ankommer kl. 12:00 (måndag-fredag)

Avgår kl. 18:50, ankommer kl. 20:00 (alla  dagar utom lördag)

Oslo till Bromma

Avgår kl. 12:30, ankommer kl. 13:40  (måndag-fredag)

Avgår kl. 20:30, ankommer kl. 21:40 (alla  dagar utom lördag)

Antti Kuusenmäki, Kommersiell chef på Flybe,  säger: "Idag är människors tid deras mest värdefulla tillgång och det  spelar en viktig roll när det gäller resebeslut. Vårt mål är att uppmuntra fler  människor att flyga till och från sina lokala flygplatser, som exempelvis Stockholm  Bromma. Idag uppfyller vi vårt löfte om att erbjuda ett prisvärt, snabbt och  alternativt sätt att resa genom att lägga till två dagliga flygningar till Oslo  med anslutningar till resten av världen. Detta fortsätter även vår långsiktiga  plan att göra Bromma till en viktig regional Flybe-bas, varifrån vi tänker  erbjuda ett ännu större utbud av viktiga affärs- och semesterdestinationer  under de kommande månaderna".

Johan Backlund, Affärsutvecklare på Swedavia,  kommenterar: "Ökad tillgänglighet mellan Skandinaviens huvudstäder är  oerhört betydelsefullt i utvecklandet av våra länders konkurrenskraft. Vi  välkomnar därför Flybe:s satsning på Bromma och hoppas att det leder till ännu  fler nöjda resenärer.”

Flybe erbjuder ännu större valfrihet med nya  biljettkategorier

För att ge sina passagerare bättre service och  förbättra flygupplevelsen lanserar Flybe tre nya biljettkategorier: Essentials,  New Economy och Plus. Denna förändring kommer att göra det lättare för kunderna  att välja hur de vill flyga. Genom att lansera de nya biljettkategorierna och det  utökade ruttnätverket kan Flybe ge sitt ständigt ökande kundsegment ännu bättre  service.

Essentials: Detta är Flybes lägsta biljettpris som tillåter 8 kg  handbagage och möjlighet att välja sittplats vid incheckningen.

New Economy: En helt ny biljett som, förutom 8 kg handbagage, även  inkluderar incheckning av en väska på 20 kg utan avgift, möjlighet att kostnadsfritt  välja sittplats vid bokningen och en ändringsbar biljett (vilket kan medföra att  biljettpriset uppgraderas). New Economy är ett omfattande och enkelt  servicepaket som sammanför tjänster som tidigare bokades separat. Detta är den  bästa kategorin för kunder som vill flyga kostnadseffektivt och snabbt utan  besvär.

Plus: Flybe har behållit sin topprodukt med en biljett som  innefattar all flexibilitet och bekvämlighet som en affärsresenär som flyger  korta sträckor behöver, inklusive tillgång till Executive Lounge, en incheckad  väska på 40 kg, kostnadsfri mat och dryck ombord och dessutom också dubbla  Finnair Plus-poäng.

Flybe har även byggt om sin webbsida, där  bokningen nu är ännu enklare och smidigare. Det går att betala via sin  internetbank, vilket är en mycket vanlig och omtyckt betalningsmetod i Norden.  Dessutom kan ändringar gällande bokning och incheckning göras online.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom