Fullt plan till Tjejmilen

Nyhet   •   Aug 31, 2012 14:11 CEST

Fredagen den 31 augusti lyfte Blekingeflygs SAAB 2000 med 50 tjejer på väg till tjejmilen. Tjejplanet blev möjlighet tack vare ett gott samarbete mellan tre företag i Blekinge.

”Under årens lopp har vi sett tidiga bokningsingångar just denna helg och vi kunde snabbt konstatera att det var kvinnor som skulle till Stockholm för att springa tjejmilen”, säger Jens Harrysson, chef på Blekingeflyg. "2011 satte vi till extra turer för att kunna möta efterfrågan. För 2012 beslutade vi att vi skulle göra ett paket med flyg, löpning och hotell", fortsätter Jens.

”Samarbetet med hälso- och friskvårdsföretaget Welliwate och resebyrån One Ticket Away gör att paketerbjudandet blir av hög kvalité och förhoppningsvis något som våra gemensamma kunder uppskattar och vi är övertygade om att det blir någon form av fortsättning även nästa år”, avslutar Jens Harrysson.

Information- Tjejplanet

I samarbete med Blekingeflyg, Welliwate och OneTicketAway.

I paketet ”Tjejplanet till Tjejmilen” erbjöds möjligheten att flyga t/r till Stockholm, bo 2 nätter på hotell, startavgift i Tjejmilen samt dessutom 8 gemensamma träffar.

inbjudningarna började spridas i oktober förra året.  Från början räknade vi med ca 15 deltagare men innan november var slut var 50 platser bokade, alltså fullsatt.

De 8 träffarna har innehållit föreläsningar kring mål och visioner, kost och skadeförebyggande träning samt rena träningstillfällen där vi har introducerat bra övningar för löpstyrka, olika intervall och backträningar.

Efter en gemensam frukost på flygplatsen, lite mingel och utdelning av goodiebags så lyfte Tjejplanet från Kallinge 09.55 den 31 augusti för en späckad helg i hälsans tecken. I Stockholm kommer en grupp på 18 personer att få en gratis workshop i RedCord träning, det erbjuds möjligheter till massage under hela helgen och dessutom så samlas de som önskar till gemensamma middagar både fredag och lördag kväll.