Åtta av tio stolar på sportlovsflygen från Malmö till Åre är bokade

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2018 09:22 CEST

Nu drar strax årets skidsäsong igång i svenska fjällen och redan nu ser BRA att åtta av tio platser inför Malmöregionens sportlov är bokade. Än finns platser kvar, men till de mest attraktiva avgångarna blir det snart huggsexa om platserna.

Förra vintern ökade antalet resenärer som valde att flyga till från Malmöregionen till

de svenska skidbackarna med BRA med cirka 8 procent jämfört med vintern innan.

– Många väljer att boka skidflyg till svenska fjällen tätt inpå avresan men vi anar redan nu att fjolårstrenden att flyga till skidbacken håller i sig även i år, säger Ulrika Matsgård som är Försäljnings- och Marknadschef för BRA.

– De som väljer flyg till Åre eller Mora med oss har ofta inte möjlighet att vara borta så länge och prioriterar gärna bort sex-sju utmattande timmar i bil för att ta sig till skidbacken, fortsätter Ulrika Matsgård.

BRAs skidlinjer: BRA flyger under vinterhalvåret till Åre/Östersund från Stockholm Bromma, Göteborg och Malmö och till Mora/Sälen från Helsingborg/Ängelholm.

Sedan april 2018 kan alla som önskar boka flyg med biobränsle hos BRA.

För mer pressinformation:

Jim Hofverberg, Kommunikationsansvarig flygbolaget BRA, jim.hofverberg@flygbra.se

Pressjour: 010-722 16 62

Högupplösta pressbilder för fri publicering:https://www.mynewsdesk.com/se/flygbra/images

BRA står för Braathens Regional Airlines. BRA är också så som vi vill att kunderna ska uppfatta oss. BRA flyger till flest orter av alla bolag i Sverige: Stockholm (Bromma), Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Jönköping, Kristianstad, Norrköping (från Visby), Mora (från Ängelholm). BRA samarbetar med Finnair och flyger till Helsingfors från Bromma, Malmö och Umeå samt från Visby på sommaren. BRA flyger även till Berlin från Växjö. Med sina 2,2 miljoner passagerare årligen, främst affärsresenärer, har BRA en marknadsandel om cirka 30 procent. Enligt Svenskt Kvalitetsindex var BRAs passagerare var de nöjdaste inom svenskt flyg år 2016, 2017 och 2018. De 1200 svenska medarbetarna är anställda lokalt, med svenska villkor och bor på de orter i Sverige som BRA flyger mellan. Som enda flygbolag med i regeringsinitiativet Fossilfritt Sverige arbetar BRA aktivt för ett fossilfritt inrikesflyg till år 2030. BRA är först i världen att erbjuda alla resenärer att välja biobränsle till sin flygresa vid bokning. Samtidigt har nya, moderna flygplan med lägre utsläpp nyligen ersatt äldre. Få flygningar görs på hög höjd och raka flygvägar prioriteras alltid. Redan år 2009 miljöcertifierades BRA som världens första passagerarflygbolag. 2016 etablerades varumärket BRA efter en sammanslagning av flera regionala flygbolag som ingick samma svenska koncern. Bolagets flyg-DNA sträcker sig ända tillbaka till 1940-talet. BRA ägs av det svenska investmentbolaget Braganza som är helägt av Per G Braathen och hans familj. www.flygbra.se

BRA flyger till flest orter av alla bolag i Sverige: Stockholm (Bromma), Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Jönköping, Kristianstad, Norrköping (från Visby), Mora (från Ängelholm). BRA samarbetar med Finnair och flyger direkt till Helsingfors från Bromma och Umeå samt från Visby på sommaren. BRA flyger även till Berlin från Växjö.

Med sina 2,2 miljoner passagerare årligen, främst affärsresenärer, har BRA en marknadsandel om cirka 30 procent. Enligt Svenskt Kvalitetsindex var BRAs passagerare var de nöjdaste inom svenskt flyg år 2016, 2017 och 2018. De cirka 1100 svenska medarbetarna är anställda lokalt, med svenska villkor och bor på de orter i Sverige som BRA flyger mellan.

Som enda flygbolaget i regeringsinitiativet Fossilfritt Sverige arbetar BRA aktivt för ett fossilfritt inrikesflyg till år 2030. BRA är först i världen att erbjuda alla resenärer att välja biobränsle till sin flygresa vid bokning. Samtidigt har nya, moderna flygplan med lägre utsläpp ersatt äldre. Få flygningar görs på hög höjd och raka flygvägar prioriteras alltid. Redan år 2009 miljöcertifierades BRA som världens första passagerarflygbolag.

2016 etablerades varumärket BRA efter en sammanslagning av flera regionala flygbolag som ingick samma svenska koncern. Bolagets DNA sträcker sig ända tillbaka till 1940-talet. BRA ägs av det svenska investmentbolaget Braganza som är helägt av Per G Braathen och hans familj. www.flygbra.se