BRA Blekinges lokala hållbarhetspris 2016 går till ”Teater för äldre”.

Pressmeddelande   •   Maj 26, 2016 05:00 CEST

För att uppmuntra lokalt hållbarhetsarbete delar flygbolaget BRA ut ett pris varje år i Blekinge till ”Årets Hållbarhetskämpe”. Priset på 10 000 kr, delas ut till en person, organisation, företag eller sammanslutning av personer som har visat stort engagemang och gjort en insats för hållbarhet med någon form av lokal förankring i Blekinge.

Nomineringarna har tagits in från allmänheten och vinnaren har utsetts av BRA Blekinges regionchef Anna Soltorp tillsammans med BRA hållbarhetschef Ann-Sofi Hörlin.

”Årets Hållbarhetskämpe” 2016 blev ”Teater för äldre”.

De vinner priset enligt följande motivering:

I ett hållbart samhälle bryr vi oss om varandra livet ut. Vinnaren verkar inom kulturens område, arbetar inkluderande, lokalt och verksamheten riktar sig till våra äldre. Genom att använda teatern som friskvård vill vår vinnare visa på vägar mot välbefinnande och hälsa. Vi gillar att vinnaren inspirerar, förbättrar livskvaliteten för äldre, och satsar på samverkan mellan flera aktörer. Vinnaren är ”Teater för äldre” – ett samarbetsprojekt mellan Regionteatern i Blekinge och Kronoberg, Karlskrona kommun och Karlshamns kommun.

Priset delas ut av BRA Blekinges regionchef Anna Soltorp på Ronneby Airport torsdag den 26 maj kl 10:00.