​Med anledning av flygbolaget Nextjets konkurs: BRA erbjuder Nextjets resenärer från Sundsvall ombokning för 498 kronor

Pressmeddelande   •   Maj 16, 2018 15:45 CEST

Tidigare idag meddelade flygbolaget Nextjet att de försatts i konkurs. Inrikesflygbolaget BRA erbjuder därför Nextjets resenärer från Sundsvall möjlighet att boka om sina biljetter i mån av plats 16-20 maj.

– Flygkonkursen är oerhört olycklig och något vi djupt beklagar. Vi vill samtidigt sträcka ut en hand till alla strandade flygresenärer den närmaste tiden, säger Christian Clemens som är vd för inrikesflygbolaget BRA.

Med anledning av konkursen, erbjuder BRA strandade Nextjetresenärer med avresa 16-20 maj på sträckorna Umeå-Göteborg, Göteborg-Umeå, Sundsvall-Göteborg eller Göteborg-Sundsvall att boka om till BRA för 498 kronor inklusive skatter och avgifter.

För ombokning kan BRAs Kundcenter kontaktas på tel 0771-44 00 10. Uthämtning av biljett görs mot uppvisande av Nextjetbiljett med utresedatum 16-20 maj på en av BRAs avreseflygplatser.

Priset gäller enkel resa, oavsett biljettyp hos Nextjet och i mån av plats.

BRAs flygningar går alla via Stockholm Bromma, vilket innebär ett snabbt byte på Bromma flygplats.

För mer pressinformation:

Emma Sandsjö, Kommunikationschef för BRA, 076-555 74 03, emma.sandsjo@flygbra.se

BRA Pressjour utanför kontorstid: 010-722 16 62

Pressbilder för fri publicering:https://www.mynewsdesk.com/se/flygbra

BRA står för Braathens Regional Airlines. BRA är också så som vi vill att våra kunder ska uppfatta oss. 2016 etablerades varumärket BRA efter en sammanslagning av flera regionala, svenska flygbolag som redan ingick samma svenska koncern. BRA är miljöcertifierat enligt ISO 14001 sedan 2009 och arbetar aktivt för ett fossilfritt inrikesflyg. BRAs 2,2 miljoner passagerare var de nöjdaste inom svenskt flyg både 2016 och 2017. Och BRA har en svensk marknadsandel om 30 procent. De 1200 medarbetarna är lokalt anställda och bor på de orter i Sverige som BRA flyger mellan: Stockholm (Bromma), Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Norrköping (från Visby), Mora (från Ängelholm). BRA flyger även till Berlin från Växjö.

Ett samarbete med Finnair gör det möjligt att flyga till Helsingfors via Bromma eller Umeå från alla BRAs avreseorter i Sverige.BRA ägs av det svenska investmentbolaget Braganza som även äger resebyråkedjan Ticket. Braganza är helägt av Per G Braathen och hans familj.www.flygbra.se