BRA förlänger skidsäsongen för västsvenskarna

Pressmeddelande   •   Okt 07, 2016 14:15 CEST

Efter fjolårets stora intresse satsar BRA på en utökad skidsäsong i vinter. Direktflyget från Göteborg till Åre/Östersund gör comeback i december och flygs fram till sista april, vilket är fyra veckor längre än i fjol.

BRA:s direktlinje mellan Göteborg och Åre/Östersund startade i fjol. Det stora intresset från västsvenskarna gör att linjen upprepas i år. Dessutom förlängs säsongen då linjen i år flygs hela april, fyra veckor längre än i fjol.

– Vi är glada att så många upptäckt möjligheten att resa direkt till fjällen och därmed få extra värdefull tid i skidbackarna istället för att transportera sig. I år förlänger vi säsongen och ger västsvenskarna möjlighet att direkt ta sig till fjällen, inte bara i vinter utan även till påsk. Vi ser fram emot att återigen knyta Västsverige närmare fjällen och att hälsa många skidsugna välkomna ombord, säger Mathias Winberg, regionchef Göteborg/Trollhättan hos BRA.

Linjen har en ökande trend. Redan nu är sportlov och dagarna kring jul och nyår bra bokade. Nytt för i år är att säsongen förlängts med fyra veckor. Det innebär att det går att flyga direkt till fjällen även under påsk.

Direktlinjen trafikeras mellan från den 18 december till den 30 april. Det är dock alltid möjligt att resa från Göteborg till Åre/Östersund via Bromma Flygplats- året runt.

För mer Information: se www.flygbra.se

Ytterligare information: kontakta Mathias Winberg, regionchef Göteborg/Trollhättan, telefon 0702-30 69 68. Eller epost: mathias.winberg@flygbra.se