BRA fortsätter nå nya höjder med det alpina landslaget

Pressmeddelande   •   Okt 10, 2016 11:00 CEST

Flygbolaget BRA och det alpina skidlandslaget har förlängt sitt avtal vilket innebär att BRA kommer att fortsätta transportera skidåkarna till träningar och tävlingar runt om i Sverige och Europa.

Det är en offensiv målsättning som finns hos det alpina landslaget, utöver en rafflande världscupssäsong som ifjol resulterade i en kristallkula är det i februari månad dags för alpina VM i St. Moritz

- För att kunna vara med och kriga om medaljerna inom elitidrotten handlar det om att kunna utnyttja sina 24 timmar per dygn på bästa sätt. Med BRA:s flexibilitet och många avgångar har vi fått möjligheten att bättre kunnat vinna tid och bättre kunna fokusera på att driva verksamheten framåt. Därför är vi mycket glada över att kunna fortsätta vårt samarbete med BRA som vi är mycket nöjda med. Säger Tommy Eliasson Winter, Alpin chef på Skidförbundet

För BRA, som flyger till 13 destinationer i Sverige samt har en del chartertrafik utomlands så är förlängningen ett bevis på att enkelheten  och snabbheten som är en del i kunderbjudandet fungerar.

- Vi är glada att fortsätta samarbetet med det alpina landslaget. Att underlätta och vara en viktig del i att skidåkarna ska kunna nå sina målsättningar om att hela tiden ligga i världstopp är något som ligger helt i linje med BRA:s filosofi om att förenkla och minimera tidsåtgången i resandet. Nu ser vi fram emot att flyga hela gänget, både inrikes och utrikes i vinter säger Jonas Levin, marknadschef på BRA.

Om Ski Team Sweden Alpine Ski Team Sweden Alpine har ett stolt arv av skidåkare i den yttersta världseliten med över 200 världscupsegrar, 43 världsmästerskaps- och 16 olympiska medaljer. Ski Team Sweden Alpines mission är att tillgängliggöra skidåkning för alla, för att uppleva och utvecklas till de bästa eller gladaste skidåkarna I världen. För mer information om Ski Team Sweden Alpine besök www.skidor.com/alpint