BRA Kalmars lokala hållbarhetspris 2016 går till UF-företaget Organic Haircare.

Pressmeddelande   •   Maj 24, 2016 05:00 CEST

För att uppmuntra lokalt hållbarhetsarbete delar flygbolaget BRA ut ett pris varje år i Kalmar till ”Årets Hållbarhetskämpe”. Priset på 10 000 kr, delas ut till en person, organisation, företag eller sammanslutning av personer som har visat stort engagemang och gjort en insats för hållbarhet med någon form av lokal förankring i Kalmar.

Nomineringarna har tagits in från allmänheten och vinnaren har utsetts av BRA Kalmars regionchef Anna Soltorp tillsammans med BRA hållbarhetschef Ann-Sofie Hörlin.

”Årets Hållbarhetskämpe” 2016 blev UF-företaget Organic Haircare.

De vinner priset enligt följande motivering:

Vinnaren tillverkar och säljer en hållbar produkt till en stor publik. Vinnaren hjälper oss att tänka hållbart i vardagliga situationer, i de små gesterna. Vi uppskattar att företaget har en genomarbetad ekologisk profil, drivs av unga kvinnor och riktar sig till alla som ibland tvättar håret. Vinnare av BRA Kalmars hållbarhetspris 2016.

Priset kommer att delas ut av BRA Kalmars regionchef Anna Soltorp på Kalmar Öland Airport tisdag 24 maj kl 16:00.