BRA slår passagerarrekord på Ängelholmslinjen

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2016 15:00 CEST

Aldrig tidigare har så många flugit på BRA:s och tidigare Kullaflygs linje mellan Ängelholm och Bromma än i september i år då nästan 20 000 personer reste på linjen. Det är nytt rekord för en enskild månad. Nu ser BRA över kapaciteten och funderar på att utöka tidtabellen på sträckan.

– Vi är glada och stolta att så många valt att resa med oss under september. Det betyder att allt fler upptäckt snabbheten och smidigheten som BRA kan erbjuda med frekventa avgångar, snabbhet och smidighet i varje led samt en hög personlig servicenivå. Vi vill göra Sverige närmare och att knyta ihop Nordvästskåne med Stockholm och övriga Sverige är en viktig del i det, säger Torbjörn Gregorioff, Regionchef Ängelholm/Halmstad hos BRA.

BRA ser nu över kapaciteten på sträckan för att eventuellt kunna sätta in större flygplan. Det pågår också arbete med att se över tidtabellen och förutsättningarna att kunna lägga till fler avgångar för att möta den ökade efterfrågan på linjen.

BRA, som är en sammanslagning av Malmö Aviation och de gamla Sverigeflygbolagen, där bland annat Kullaflyg ingick, har 13 destinationer. Hjärtat i trafiken är Bromma Flygplats som med sin placering och storlek är en perfekt flygplats för den som ska till Stockholm eller vidare i Sverige. Med snabba byten och korta avstånd hjälper flygplatsens logistiska förutsättningar till att spara tid i resandet.