BRA Trollhättans lokala hållbarhetspris går till Sporty Friday, ett projekt finansierat av Arvsfonden

Pressmeddelande   •   Maj 30, 2016 07:30 CEST

För att uppmuntra lokalt hållbarhetsarbete delar flygbolaget BRA ut ett pris till ”Årets Hållbarhetskämpe” på alla våra destinationer. Nu är det Trollhättans tur att utse vår lokala hållbarhetskämpe. Priset på 10 000 kr, delas ut till en person, organisation, företag eller sammanslutning av personer som har visat stort engagemang och gjort en insats för hållbarhet med någon form av lokal förankring i Trollhättan.

Nomineringarna har tagits in från allmänheten och vinnaren har utsetts av BRA Trollhättans regionchef Mathias Winberg tillsammans med flygbolagets hållbarhetschef, Ann-Sofie Hörlin.

”Årets Hållbarhetskämpe” 2016 blev Sporty Friday.

Motivering:

Vinnaren främjar integration och delaktighet i föreningslivet genom att rekrytera ungdomar och ge dem positiv sysselsättning för nyanlända och barn och ungdomar boende på Lextorp och Kronogården.
Vi uppskattar att Sporty Friday aktivt arbetar med attityd och värdegrundsfrågor för ungdomarna och deras föräldrar samt att de inkluderar människor med funktionsnedsättningar.

Priset delades ut av BRA Trollhättan-Göteborgs regionchef Mathias Winberg och kollegan Anna Nilsson från BRA Trollhättan. De som tar emot priset är initiativtagaren Patricia Daoud och projektledare Mery Jadan från Sporty Friday.

Bildtext: Fr vänster Mathias Winberg, Mery Jadan, Patricia Daoud och Anna Nilsson