​BRA utökar antalet turer till Halmstad och Visby

Pressmeddelande   •   Aug 09, 2017 11:03 CEST

När BRA summerar första halvåret har Visbylinjen vuxit med 7 procent och Halmstadlinjen med hela 18 procent. Nu sätter BRA in nya avgångar på linjerna.

Från den 19 september kommer BRA att flyga ytterligare en daglig avgång i vardera riktningen på Halmstadlinjen och på Visbylinjen.

– I Halmstad skjuter vi till en extra avgång på morgonen och en retur på seneftermiddagen. Det ger betydligt större flexibilitet för våra kunder som nu kan välja på tre avgångar varje morgon och lika många på eftermiddagen/kvällen. I Visby lägger vi in en efterfrågad eftermiddagsavgång som gör det möjligt att komma hem i tid till hämtning i skolan eller vid barnomsorgen, säger Christian Clemens, VD på BRA.

De nya turerna kommer att flygas med en Fokker 50 som hyrs in från Amapola. Premiärturen lyfter den 19 september och de nya avgångarna flygs tisdag till fredag varje vecka. De nya turerna är nu bokningsbara på flygbra.se eller via resebyråer.