Fler reser med Malmö Aviation

Pressmeddelande   •   Jul 19, 2012 09:56 CEST

Under första halvåret (januari-juni 2012) reste cirka 15 500 fler med Malmö Aviation jämfört med samma period i fjol.

Hela 15 500 fler reste med Malmö Aviation första halvåret 2012 jämfört med samma period 2011. En riktig raket i linjenätet är Göteborg-Umeå som ökar med nästan 45 % jämfört med samma period 2011.

”Det är glädjande att allt fler upptäcker våra attraktiva avgångstider och vår höga frekvens med upp till 16 dagliga avgångar. Samtidigt visar det sig att vårt koncept med marknadens snabbaste och smidigaste resande kombinerat med utmärkt service står sig väl i den hårda konkurrensen”, säger Bengt Roswall, vd, Malmö Aviation.

"Den stora ökningen på linjen Göteborg-Umeå kan dels härledas till förändringar i marknaden och dels till att våra kunder i de allra flesta fall inte behöver byta flygplan vid mellanlandning på Bromma, som med snabba och smidiga flöden är en viktig tidsbesparare på resan”, avslutar Roswall..

Totalt reste drygt 710 000 personer med Malmö Aviation första halvåret 2012

För mer information se: www.malmoaviation.se

Ytterligare information, Anders Engzell, Kommunikatör, tel: 070-606 31 55 eller e-post: anders.engzell@malmoaviation.se

Följ oss:

Malmö Aviation är ett av Sveriges ledande inrikesflygbolag och ingår i Braathens Aviation-koncernen. Flygplansflottan består av 11 moderna jetflygplan av typerna RJ100 och RJ85 och bolagets huvudverksamhet är inrikes linjetrafik från cityflygplatsen Bromma Stockholm Airport till Malmö, Göteborg och Umeå. I samarbete med Brussel Airlines trafikeras Bryssel från Stockholm/Bromma, Göteborg och Köpenhamn och i samarbete med Finnair flygs sträckan Bromma-Helsingfors. Malmö Aviation utför också charterflygningar till över 35 europeiska destinationer. 2011 flögs cirka 1 400 000 passagerare och omsättningen var drygt 1,5 miljarder kronor. Antal anställda är ca 470. Malmö Aviation är miljöcertifierat enligt ISO 14001.

Under flera år har Sveriges affärsresenärer utsett Malmö Aviation till "Bästa Flygbolag" (vinnare av Business Travel Award) och Sveriges resebyråanställda har valt bolaget till ”Bästa Inrikes Transportbolag” (vinnare av Grand Travel Award) sammanlagt elva gånger.