Flygande start för nya flyglinjer till Åre/Östersund

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2015 14:35 CET

Den 20 december avgår premiärflygningarna för två nya flyglinjer till Åre/Östersund. Det är Malmö Aviations två direktlinjer från Göteborg och Malmö. Varje söndag t.om 3 april kan sydsvenskar ta sig snabbt och smidigt till Östersund/Åre utan mellanlandning och vice versa.

Söndagen den 20 december startar Malmö Aviations nya direktlinjer från Göteborg och Malmö till Åre/Östersund. På premiären är planen nästan fulla och likadant är det på de flesta avgångar framöver. Genom att resa med flyg kan de som bor i Skåne eller Västsverige spara en hel dags resande jämfört med att t.ex. köra bil. Tid som istället kan läggas på skidåkning.

”Vi är glada att äntligen starta med våra linjer från Malmö och Göteborg. Med de nya linjerna knyter vi södra och västra Sverige ännu närmare Jämtland och därmed kan vi erbjuda alla som bor i de tre storstadsregionerna att snabbt och smidigt flyga med oss direkt till Åre/Östersund i vinter och uppleva underbara Jämtland. Det sparar tid, som kan användas i backen istället för på resande fot”, säger Eva Nyh Hederberg, regionchef Östersund hos Malmö Aviation.

Direktlinjerna flygs i samarbete med Skistar och är därför anpassade efter Skistars in-och utcheckningstider. Det innebär avgångar på söndagar. Men det går även utmärkt att flyga mellan Malmö och Göteborg och Åre/Östersund via Bromma varje dag, hela året.

”Vi är glada för Malmö Aviations linjer och att hälsa ännu fler syd- och västsvenska gäster välkomna till Jämtland och Åre. Tack vare flyglinjerna blir Åre tillgängligare för alla som bor i Sydsverige och de sparar dessutom mycket tid på sitt resande. Detta gynnar både besöksnäringen och näringslivet här”, säger Jan Andersson, näringslivschef i Åre.

Bokning och mer information kring linjerna finns på www.malmoaviation.se

Ytterligare information kontakta Eva Nyh Hederberg, regionchef Östersund/Sundsvall hos Malmö Aviation på telefon: 0702-80 34 35 eller e-post: eva@sundsvallsflyg.se

Följ oss:

Malmö Aviation är ett av Sveriges ledande flygbolag och ingår i Braathens Aviation-koncernen. Flygplansflottan består av 12 jetflygplan av typerna Avro RJ100 och RJ85 samt ett turbopropflygplan av typen Saab 2000. Bolagets huvudverksamhet är inrikes linjetrafik från cityflygplatsen Bromma Stockholm Airport till Malmö, Göteborg, Umeå och Östersund. I tätt samarbete med koncernsystern Sverigeflyg nås ytterligare åtta inrikesdestinationer från Bromma Stockholm Airport. Malmö Aviation har även samarbeten med  Brussels Airlines till Bryssel från Stockholm/Bromma, Göteborg och Köpenhamn och med Finnair på sträckan Bromma-Helsingfors. Malmö Aviation utför också charterflygningar till över 35 europeiska destinationer. 2013 flögs cirka 1 400 000 passagerare och omsättningen var drygt 1,5 miljarder kronor. Antal anställda är ca 470. Malmö Aviation är miljöcertifierat enligt ISO 14001.

Under flera år har Sveriges affärsresenärer utsett Malmö Aviation till "Bästa Flygbolag" (vinnare av Business Travel Award) och Sveriges resebyråanställda har valt bolaget till ”Bästa Inrikes Transportbolag” (vinnare av Grand Travel Award) sammanlagt tolv gånger.