Flygbolaget BRA startar ny linje

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2016 15:00 CEST

Den 3 oktober är det premiär för en ny busslinje i Stockholm. Det är BRA, på uppdrag av företag i Arenastaden, som startar linjen mellan Bromma Flygplats och Arenastaden i Solna. Sträckan kommer att trafikeras av två fabriksnya helt eldrivna bussar. Sträckan från Bromma Flygplats till Arenastaden tar cirka 15-20 minuter. Bussen går direkt till Arenastaden där den har två stopp

– Vi har många kunder som flyger med oss och som ska ta sig till olika företag i Arenastaden. För dem har det varit krångligt att transportera sig från flygplatsen och kollektivtrafiken har inte alltid räckt till. Vi är glada att kunna hjälpa dem genom att starta en busslinje som innebär att alla som ska mellan Arenastaden och Bromma flygplats inte bara kan ta sig fram enkelt, utan även helt utan utsläpp, säger Mikael Apelgard, Försäljnings-och marknadschef hos BRA.

Bussens avgångstider är anpassade efter flygtiderna på Bromma och i högtrafik körs sträckan med 20-minuters intervall.

Vem som helst kan resa med BRA elbuss. Priset för en enkel biljett är 99 kronor och det går att betala med alla vanligt förekommande kredit-eller betalkort. För företag i Arenastaden finns möjlighet att teckna avtal för smidigt resande med bussen.

BRA elbuss stannar mellan Flygbussarnas och SL:s busshållplatser på Bromma Flygplats. Övriga stopp på sträckan är Evenemangsgatan/Magasinvägen och Dalvägen/Pyramidvägen. Det är samma hållplatser som SL:s lokalbussar använder i Arenastaden.

Björks Buss/Ekman Buss är operatörer på linjen. Bussen kör ej helger eller helgdagar.

För mer information och utförlig tidtabell, se www.flygbra.se

Korta fakta BRA elbuss

Operatör: Björks Buss/Ekman Buss

Antal bussar: 2 st. elbussar, nytillverkade i Slovakien. Kan köra cirka 7 timmar på en laddning.

Storlek: 20 sittplatser.

Antal avgångar: 17 åt varje håll.

Körsträcka: Bromma Flygplats- Arenastaden tur-och-retur. Två stopp i Arenastaden.

Restid: Cirka 20 minuter.

Pris: 99 kronor enkel resa. Det går att köpa biljett och betala med de vanligaste konto- och betalkorten ombord. Senare kommer även möjlighet att köpa biljett via BRA:s hemsida: flygbra.se.

Ytterligare information. Kontakta: Mikael Apelgard. försäljnings-och marknadschef BRA, telefon: 070-606 11 64, eller epost: mikael.apelgard@flygbra.se.