Flysmaland Årets Marknadsförare

Pressmeddelande   •   Apr 25, 2009 09:44 CEST

På årets upplaga av Aurumgalan utsågs Flysmaland till Årets Marknadsförare 2008 i Kronobergs län. Priset delades i år ut för 29:e gången av Kronobergs Marknadsförening och prisutdelare var, förutom konferencier Pernilla Månsson Colt, Ordföranden i KROM Åsa Hovrell och förra årets vinnare Lars Håkansson från Smaland Airport. Därmed blir vandringspriset kvar på flygplatsen där det visats upp under föregående år.

Flysmaland vann på motiveringen: Med fokus på kunden har Årets Marknadsförare utvecklat sin produkt på ett innovativt sätt och marknadsfört den med glimten i ögat. Vinnaren är lokalt förankrad med en stark känsla för regionens utveckling. De fick en flygande start och har sedan haft en genomtänkt strategi som gett resultat.

- Vi är jättestolta över priset och att vi på kort tid lyckats etablera oss som en skicklig lokal marknadsförare. Vår verksamhet har fått rejält med luft under vingarna vilket resulterat i hög tillväxt och många nya linjer, säger Henrik Löfberg, chef på Flysmaland i en kommentar.

Flysmaland startade hösten 2007 och flyger idag direkt från Växjö till Stockholm/Bromma, Berlin, Sälen (säsongsflyg), och Visby (säsongsflyg). 2008 flög 53000 passagerare vilket var en ökning med 64% från året innan. Lokala delägare och lokalt anställda hjälps tillsammans åt att utveckla regionens behov av goda kommunikationer.

För ytterligare information vänligen kontakta Henrik Löfberg, Chef Flysmaland, +46 70320 40 58