Fortsatt ökning för Kullaflyg

Pressmeddelande   •   Jul 06, 2012 16:41 CEST

Ängelholm 2012-07-06

Fortsatt ökning för Kullaflyg

Kullaflyg redovisar fortsatt ökning under juni månad jämfört med förra året. Detta innebär att Kullaflyg under första halvåret ökat antalet kunder till och från Ängelholm-Helsingborg Airport med 3.500 resenärer vilket motsvarar en ökning med dryga 3 % jämfört med 2011. Tillkommer gör dessutom 3.300 resenärer mellan Halmstad och Arlanda under maj och juni.

Marknaden är stabil med fortsatt ökning vilket är ett gott tecken på att vår del av landet är mindre sårbar än en del andra. Efterfrågan på flyg till och från Stockholm är en bra värdemätare på hur en region mår, säger Christer Paulsson, Chef för Kullaflyg.

Att vi dessutom i en turbulent flygvärld med några konkurser runt hörnet har en modell som innebär att vårt bolag är fortsatt lönsamt vilket tyvärr är ovanligt i branschen i dag, är en garanti för att våra kunder kan känna sig trygga när dom köper biljetter av oss. Det är också en  garanti för fortsatt och långsiktig utveckling efter marknadens behov och att den viktiga konkurrensen består vilket gynnar både  näringsliv och privatpersoner i regionen avslutar Christer.

För ytterligare info: Christer Paulsson, 0709-41 44 90