Malmö Aviation lyfter i resenärernas medvetande

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2007 13:10 CEST

Flygbolaget Malmö Aviation har under de senaste åren lyckats förbättra sig inom de områden som kunderna anser vara viktigast. I den färskaste enkäten ger resenärerna själva högsta betyget hittills vad gäller kabinpersonalens bemötande, servicenivån ombord och informationen före och under flygningen. Den nionde och senaste undersökningen visar att de som reser med Malmö Aviation är nöjdare än någonsin. Totalt sett ger 95 procent av kunderna betyget bra eller mycket bra när det kommer till helhetsintrycket av Malmö Aviation. – För två år sedan var motsvarande siffra bara 75 procent. Det är en ökning med 20 procentenheter, säger tillträdande VD Bengt Roswall. – Att dessutom 97 av 100 uppger att det är troligt eller mycket troligt att de kommer att rekommendera oss till en vän eller kollega, gör oss självklart mycket stolta, avslutar Bengt Roswall. För digital bild eller mer information kontakta: Tillträdande VD Bengt Roswall Telefon: 040-660 28 50 E-post: bengt.roswall@malmoaviation.se Läs mer om Malmö Aviation på www.malmoaviation.se Om Malmö Aviation Malmö Aviation är Sveriges näst största flygbolag och ingår i Braathens Aviation-koncernen. Flygplansflottan består av nio moderna jetflygplan av typen RJ100 och bolagets huvudverksamhet är inrikes linjetrafik från cityflygplatsen Stockholm-Bromma Airport till Malmö, Göteborg och Umeå. Företaget utför också charterflygningar till över 60 europeiska destinationer. 2006 flög man 1.100.000 passagerare och omsatte 1,4 miljarder kronor. Antal anställda är ca 600. Under flera år har Sveriges affärsresenärer utsett Malmö Aviation till "Bästa Inrikestransportör" (Vinnare av Stora Affärsresepriset 2000-2004) och Sveriges resebyråanställda har valt bolaget till Bästa Inrikes Flygbolag sammanlagt sju gånger. Företaget mottog i år även det nyinstiftade priset Business Travel Award som Bästa Flygbolag.