November blev en ny rekordmånad för Flysmåland!

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2015 15:52 CET

I november slog Flysmåland rekord i antalet passagerare, 7632 gäster flög sträckan Växjö - Stockholm Bromma under månaden.

"I november växlade vi upp till ett nytt och mer miljövänligt flygplan med fler flygstolar. Vi hoppas också att de synkroniserade tidtabellerna vi nu har tillsammans med våra systerbolag inom Sverigeflyg och med Malmö Aviation, med ännu fler avgångar och transfermöjligheter, kan vara en bidragande orsak till framgången” säger Anna Soltorp regionchef för Flysmåland. I februari skapar vi flyghistoria tillsammans och bildar det nya inrikes flygbolaget BRA, Braathens Regional Airlines. Vi kommer då kunna erbjuda våra resenärer en gemensam bokningssajt som gör det ännu smidigare att boka och flyga till eller från Växjö.”

Av allt att döma kommer 2015 att bli ett nytt rekordår för Flysmåland i antalet passagerare. December ser så här långt bra ut och förhoppningen är att fler gäster bokar sig under jul- och nyårshelgen.