November blev en ny rekordmånad för Kalmarflyg!

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2015 14:20 CET

I november slog Kalmarflyg rekord i antalet passagerare, 7805 gäster flög sträckan Kalmar- Stockholm Bromma under månaden.

"Vi hoppas att de synkroniserade tidtabellerna vi nu har tillsammans med våra systerbolag inom Sverigeflyg och med Malmö Aviation, med ännu fler avgångar och transfermöjligheter, kan vara en bidragande orsak till framgången” säger Anna Soltorp regionchef för Kalmarflyg. I februari skapar vi flyghistoria tillsammans och bildar det nya inrikes flygbolaget BRA, Braathens Regional Airlines. Vi kommer då kunna erbjuda våra resenärer en gemensam bokningssajt som gör det ännu smidigare att boka och flyga till eller från Kalmar. I mitten av mars växlar vi dessutom upp till ett större och miljövänligare flygplan och nyanställer fler kabinpersonal.”

Av allt att döma kommer 2015 att bli ett nytt rekordår för Kalmarflyg i antalet passagerare. December ser så här långt bra ut och förhoppningen är att fler gäster bokar sig under jul- och nyårshelgen.