Ny klimatsmart elbuss för de som flyger med BRA från Ronneby till Stockholm Bromma och ska vidare till Arenastaden i Solna

Pressmeddelande   •   Okt 24, 2016 09:15 CEST

Den 3 oktober startade BRA en busslinje mellan Bromma Stockholm Airport och Arenastaden i Solna. Initiativet till linjen har tagits av företag i Arenastaden, för att deras anställda ska kunna erbjudas ett miljövänligt och billigt alternativ att transportera sig, där den nuvarande kollektivtrafiken inte räcker till.

Linjen trafikeras av två fabriksnya helt eldrivna bussar. Sträckan från Bromma Stockholm Airport till Arenastaden tar cirka 15-20 minuter. Bussen går direkt till Arenastaden där den har två stopp.

- Många som flyger från Ronneby till Stockholm ska vidare till Arenastaden. Nu har vi, på företagarnas initiativ gett dem ett miljövänligt transportalternativ. För oss är det viktigt att ta ansvar för hela resan och att nu kunna erbjuda en elbusslinje känns väldigt bra då kunderna får ett miljösmart alternativ sista biten till jobbet eller flygplatsen, säger Anna Soltorp, regionchef Sydost hos BRA.

Bussens avgångstider är anpassade efter flygtiderna på Bromma Stockholm Airport och i högtrafik körs sträckan med 20-minuters intervall.

Man behöver inte vara företagare eller flyga med BRA för att få resa med bussen. Vem som helst kan resa med BRA elbuss. Priset för en enkel biljett är 99 kronor och det går att betala med alla vanligt förekommande kredit- eller betalkort.

BRA elbuss stannar mellan Flygbussarnas och SL:s busshållplatser på Bromma Stockholm Airport. Övriga stopp på sträckan är Evenemangsgatan/Magasinvägen och Dalvägen/Pyramidvägen. Det är samma hållplatser som SL:s lokalbussar använder i Arenastaden.

Björks Buss/Ekman Buss är operatörer på linjen. Bussen går varje vardag och inte på helger eller helgdagar.

För mer information och utförlig tidtabell, se www.flygbra.se/elbuss

För mer information om elbussen. Kontakta Anna Soltorp, regionchef Sydost hos BRA 070-819 67 10 eller e-post: anna.soltorp@flygbra.se