Premiär för Malmö Aviations direktlinje mellan Göteborg och Umeå

Pressmeddelande   •   Jan 11, 2016 08:00 CET

Idag startar Malmö Aviations direktlinje mellan Göteborg och Umeå. Starten innebär att det nu blir möjligt att flyga utan mellanlandning på Bromma och därmed kortas restiden jämfört med tidigare. Just en direktlinje har efterfrågats av kunderna och den är dessutom en del i en större satsning som innebär en finputsad tidtabell med fler attraktiva avgångar till och från Umeå samt etablering av en personalbas i Umeå.

– Många av våra kunder har efterfrågat en direkt förbindelse mellan Göteborg och Umeå och vi är glada att dra igång. Att nu kunna erbjuda kunderna att flyga utan mellanlandning känns riktigt bra och innebär att vi knyter ihop Sverige och gör det enklare för människor att träffas och göra affärer, säger Björn Sjögreen, Sälj-och marknadsdirektör hos Malmö Aviation och Sverigeflyg.

Den nya linjen trafikeras alla dagar utom lördagar med två avgångar om dagen i vardera riktningen. Möjligheten att flyga via Bromma kvarstår och det går utmärkt att kombinera en direktflygning med en som går via Bromma.

Från Göteborg avgår direktflygningarna kl. 08.30 och 18.30. (vardagar) och från Umeå avgår direktflygningarna 06.30 och 16.30. (vardagar) Flygtiden är cirka 1 timme och 40 minuter och linjen trafikeras med en SAAB 2000 med plats för 50 passagerare.

För mer information kontakta Björn Sjögreen, sälj-och marknadsdirektör Malmö Aviation och Sverigeflyg, telefon:070-591 22 88.

Se även: www.malmoaviation.se