Premiär Halmstad-Bromma

Pressmeddelande   •   Aug 24, 2012 12:21 CEST

Halmstad 2012-08-24

Premiär Halmstad-Bromma

På måndag den 27 augusti är det premiär för Kullaflygs nya linje från Halmstad till Stockholm- Bromma. Första flighten avgår 07:00 och är fullbokad.

Redan i maj månad startade Kullaflyg trafik från Halmstad, då till Arlanda i samarbete med Nextjet. Nu utökas satsningen i Halmstad med en  linje till Bromma. Nu i samarbete med Golden Air. Linjen kommer att flygas med en SAAB 2000 som tar 50 passagerare 3 turer i vardera riktning , Mån-Fre samt 1 på söndagar.

– Jag vet att efterfrågan är stor att flyga till Bromma även från Halmstad. Vi har under våra 9 år i Ängelholm haft en hel del kunder från Halland som har valt att flyga med oss. Nu kommer de att få samma produkt från sin hemma flygplats, säger Christer Paulsson.

En liten men ack så viktig  detalj som vi på senare år fått stor uppmärksamhet i Skåne av är vår satsning på lokalproducerad mat från lokala producenter. Nu gör vi samma satsning i Halland. Vi är stolta och glada att Pio Country Club från Tofta har valt att gå in i ett samarbete med oss för att garantera att även Hallänningen får riktig mat av riktiga råvaror ombord bl.a hembakt bröd. Man skall kunna få sig en bra bit mat oavsett om det är frukost,  lunch eller middag. Vårt koncept bygger på att man betalar för sin mat ombord men att det är bättre att betala för bra mat än att bli bjuden på lite sämre. Priserna kommer att vara ungefär samma som vi har i Ängelholm fortsätter Christer.

För oss är det ett jättespännande steg att gå in i ett samarbete med Kullaflyg och därmed få möjligheten att erbjuda fler att smaka vår mat säger Niclas Robertsson, grundare och ägare av Pio Country Club.

Satsningen har inneburit att Kullaflyg nyanställt 7 personer som kommer att ha sin arbetsplats  både i luften och på marken med bas i Halmstad. Dessutom har Golden Air 6 piloter och 2 tekniker.

– Våra kunder i hela vårt upptagningsområde, det vill säga både Helsingborgsregionen och södra Halland, får en väldigt stor flexibilitet och fler alternativ för sitt resande from den 27 augusti . Nu är det kunderna som avgör hur vi skall fortsätta att utvecklas avslutar Christer.

För ytterligare info

Christer Paulsson, Chef för Kullaflyg, 0709-41 44 90