Rekordmånga valde Malmö Aviation i Östersund

Pressmeddelande   •   Jan 12, 2016 09:45 CET

Malmö Aviation har haft ett rekordår i Östersund. Under 2015 ökade antalet passagerare med nästan 25 % jämfört med 2014. Nu förbättras tidtabellen för att möta den ökade efterfrågan.

Under 2015 flög hela 20 000 fler passagerare med Malmö Aviation till och från Östersund än 2014. Det är en ökning med nästan 25 %. Nu förbättras dessutom tidtabellen när en extra morgonflight sätts in för att möta den ökade efterfrågan.

– Att så många valt att resa med oss är ett bevis på att regionen uppskattar snabba och smidiga transporter. Vi är glada att kunna leverera det och dessutom har vi, efter kundernas efterfrågan, justerat tidtabellen och satt in en extra morgonavgång från Östersund. Vi har även förbättrat bytesmöjligheterna på Bromma för den som ska resa vidare från Stockholm. Därmed knyter vi Jämtland inte bara närmare Stockholm, utan hela Sverige, säger Eva Nyh Hederberg, regionchef Östersund hos Malmö Aviation.

Den nya morgonflighten avgår kl. 07.30 från Östersund måndagar-onsdagar. Det betyder att Malmö Aviation nu har avgång 06.45, 07.30 samt 09.45 måndagar och onsdagar från Östersund. Den nya tidtabellen gäller från och med den 18 januari.

Var fjärde resenär från Östersund väljer idag Malmö Aviation till Stockholm.

– Vi ser en fortsatt stabil positiv trend både när det gäller antal passagerare som väljer att resa med oss och en allt högre kabinfaktor, fortsätter Eva Nyh Hederberg. Transferresandet har ökat kraftigt under 2015. Närmare 20 % av alla våra passagerare väljer att byta flyg på Bromma. Det är främst till destinationerna Malmö och Göteborg som vi ser de största förbättringarna. Vår stabila regularitet samt den smidiga transfertrafik som vi erbjuder med Bromma flygplats som nav är faktorer som ligger till grund för den positiva passagerarutvecklingen, menar Eva Nyh Hederberg.

I februari går Malmö Aviation och Sverigeflyg ihop och bildar det nya flygbolaget BRA (Braathens Regional Airlines).

För mer information, kontakta Eva Nyh Hederberg, regionchef Östersund hos Malmö Aviation. Telefon: 070-280 34 35