Staten förlänger sitt avtal med flygbolaget BRA

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2016 14:15 CEST

BRA får fortsatt förtroende att flyga regeringsförvaltningar, närstående myndigheter och andra förvaltningar under ytterligare 12 månader. Det står klart efter att Statens inköpscentral valt att utnyttja optionen i avtalet om ett års förlängning.

Omfattningen av hela ramavtalsupphandlingen är på cirka 300 miljoner kronor per år, vilket gör staten till bolagets enskilt största ramavtalskund.

Under 2017 förväntas antalet passagerare som reser inom ramen för det statliga avtalet öka med cirka 10 %. Därmed landar resandet under 2017 på den hittills högsta noteringen vad gäller antalet passagerare inom ett statligt ramavtal.
Tids- och kostnadsbesparing på hela resan är några av huvudfördelarna för resenärerna som reser via Bromma flygplats. Samtidigt erbjuder BRA ett brett och effektivt linjenätverk och som ger stora möjligheter till smidiga genomresor via Bromma flygplats.

För ytterligare information kontakta: Yonge Kim, avtalsansvarig tel: +46706063766, eller e-post:yonge.kim@flygbra.se