Stort skånskt sug efter flygresor till fjällen

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2016 09:35 CEST

BRA sätter in fler avgångar på populär linje Malmö-Åre/Östersund

Det är stort sug efter flygresor till fjällen i vinter. Sportlovsveckan är i princip fullbokad och som ett svar på det höga bokningstrycket sätter BRA nu in extra avgångar på sträckan Malmö-Åre/Östersund.

Det blir en extra avgång från Malmö den 19 februari kl. 12.00. Från Östersund går en extra avgång den 26 februari kl. 16.50. Båda avgångarna går utmärkt att kombinera med att resa via Bromma Flygplats för full flexibilitet i resandet.

– Det är fantastiskt kul att så många vill resa med vår direktlinje till Östersund/Åre i vinter. Sportlovsveckan blev snabbt fullbokad och därför är vi glada att lägga till ytterligare avgångar så att fler får möjligheten att resa snabbt och bekvämt till skidåkningen i vinter, säger Pernilla Lyberg, regionchef Malmö hos BRA.

För den som vill resa över ett veckoslut eller vara borta några dagar så går direktlinjen utmärkt att kombinera med resa via Bromma Flygplats. BRA har en året-runt-linje mellan Bromma och Åre/Östersund.

BRA:s direktlinje mellan Malmö och Åre/Östersund flygs mellan den 20 december-30 april.

För mer information och bokning se: www.flygbra.se

Ytterligare information kontakta: Pernilla Lyberg, regionchef Malmö, telefon: 070-606 18 30 eller epost: pernilla.lyberg@flygbra.se