Sundsvallsflyg på väg mot rekordår

Pressmeddelande   •   Jul 04, 2012 14:48 CEST

är statistiken för första halvåret sammanställts kan Sundsvallsflyg konstatera att den stabila utvecklingen för Sundsvallsflyg fortsätter. 32 000 kunder har valt att flyga med Sundsvallsflyg under årets första 6 månader, vilket är en ökning med hela 14 % jämfört med 2011. En trend som resebyråerna vittnar om är att allt fler önskar att flyga till Bromma flygplats för att komma närmare Stockholms city. Det har gynnat Sundsvallsflyg som en ensam om att flyga från Sundsvall till Bromma flygplats. Ökningen på 14% kan jämföras med Sundsvall-Härnösands flygplats passagerarstatistik som visar på en total ökning med 4% på sträckan Sundsvall – Stockholm under årets första 6 månader.

”Fantastiskt roligt, säger Eva Nyh Hederberg, chef på Sundsvallsflyg. Våra flygplan är i dag välfyllda och vi står inför den angenäma utmaningen att se över hur vi kan utöka kapaciteten ytterligare för att ta emot fler resenärer/sundsvallsbor/medelpadsbor som vill flyga med oss.”

Sundsvallsflyg är det bästa alternativet för affärsresor mellan Sundsvallsregionen och Stockholm. Vi är
- Snabbast, vi landar på Stockholm City/Bromma efter 60 minuter i luften.
- Trevligast. Undersökning efter undersökning, kund efter kund vittnar om vårt trevliga och flexibla bemötande.