Flygbussarna Door to Gate gör succé

Den 15 november i år lanserade Flygbussarna sin nya tjänst Door to Gate, där resenärer smidigt och miljövänligt reser till och från Arlanda. Tjänsten har blivit uppmärksammad medialt och redan efter några veckor har över 18 500 personer laddat ner bokningsappen.

Flygbussarna Door to Gate är det första i sitt slag i Norden och innebär ett nytt, prisvärt och flexibelt sätt att resa till, och från, Arlanda. Resenären hämtas upp på valfri plats i Stockholmsområdet, och delar bilen med upp till två andra sällskap, vilket gör priset förmånligt. Flera nationella medier har rapporterat om tjänsten och Christer Litzell, affärschef för Flygbussarna Door to Gate, är glad över det positiva bemötandet. För honom är tjänsten det självklara valet för flygresenärer.

- Door to Gate är en bekväm tjänst. Man blir hämtad hemma och kommer hela vägen till terminalen. Det är också miljösmart eftersom man åker tillsammans med andra, vilket även innebär att man får ett bra pris, säger Christer.

Omdömena från resenärer har varit positiva och flera personer har prisat tjänsten i sina digitala kanaler. Efter bara några veckor är det över 18 500 personer som laddat ner appen där resenärerna smidigt bokar och betalar bilen. Flera kunder som bokar har snabbt återkommit och bokat 6-7 nya resor. Christer ser positivt på den goda responsen från kunder.

- Jag har varit i branschen länge, men har aldrig varit med om så fina kundomdömen som vi fått nu, det är verkligen roligt vi har kunnat fylla ett behov på marknaden. Även förarna bekräftar bilden av nöjda kunder och de får ofta höra att kunderna har sett oss på sociala medier, vilket innebär att vi lyckats nå ut med vår digitala kampanj, säger Christer.

Bilarna, som rymmer nio passagerare, trafikerar idag större delen av Stockholm. Enligt Flygbussarna siktar man på att öka sitt upptagningsområde i framtiden. Även möjligheterna till att köpa resan kommer utökas, inom kort kommer resor även säljas i webbshopen och i biljettautomater. Flygbussarna är glada att kunna erbjuda anropsstyrd kollektivtrafik, något som det finns ett tydligt behov av i framtiden.

För mer information besök www.doortogate.se.

Om Flygbussarna Door to Gate

• Resan bokas via Door to Gate-appen fram till två timmar före upphämtningstid
  • Appen finns tillgänglig för nedladdning i App Store och på Google Play
  • Flygbussarna Door to Gate kommer initialt att trafikera Arlanda från Stockholms alla kommuner förutom från Värmdö, Södertälje, Norrtälje, Tumba, Rönninge, Nynäshamn och Rydbo