Ny tjänst från Flygbussarna tar Stockholmarna direkt från dörren till Arlanda

Nu lanserar Flygbussarna ett helt nytt resekoncept – Flygbussarna Door to Gate. Tjänsten, som bokas och betalas via en app, innebär att kunden blir hämtad direkt vid dörren - när som helst på dygnet. Resan till flygplatsen delas med högst två andra sällskap som plockas upp på vägen.

Flygbussarna Door to Gate är det första i sitt slag i Norden och innebär ett bekvämt och prisvärt resande direkt från dörren till Arlanda. Eller omvänt, från Arlanda direkt till dörren. Bokning sker enkelt via Door to Gate-appen där kunden anger önskad flygplats, upphämtningsadress och flygavgång. Systemet räknar då ut lämplig upphämtningstid och känner av vilka andra upphämtningar som passar den aktuella körningen.

– Vi har sett behov av ett mer individanpassat resande och därför breddar vi nu vårt utbud med Flygbussarna Door to Gate. Tack vare ny digital teknik kan vi erbjuda resor som är både bekväma, prisvärda och mer miljövänliga än andra resor med bil som har få resenärer, förklarar John Strand, vd på Flygbussarna.

De specialbeställda minibussarna har plats för upp till nio personer vilket gör att Flygbussarna Door to Gate passar både enskilda resenärer och större sällskap. Door to Gate-förarna är skickliga yrkesförare med ett naturligt servicetänk.

– Vi försöker hela tiden tänka nytt kring sätt att resa. Flygbussarna Door to Gate stärker utbudet av kollektivtrafik i Stockholmsregionen och vi hoppas såklart att tjänsten kommer att gillas av Stockholmsresenärerna, säger John Strand.

Flygbussarna Door to Gate i Stockholm blir nu först ut i Norden med kollektiv busstrafik där både tidtabell och hållplats är flexibla.

– Vi startar i Stockholm med resor till Arlanda, men vår förhoppning och mål är att expandera till fler orter och flygplatser inom en snar framtid, säger John Strand.

• Resan kan bokas i appen redan nu men trafiken startar 15 november.
  • Resan bokas via Door to gate-appen fram till två timmar före upphämtningstid.
  • Appen finns tillgänglig för nedladdning i App Store och på Google Play från och med 4 november.
  • Flygbussarna Door to Gate kommer initialt att trafikera Arlanda från Stockholms alla kommuner förutom från Värmdö, Södertälje och Norrtälje
  • Resan kan bokas till eller från Arlanda
  • Minibussarna är utrustade med wi-fi och USB-uttag
  • I bagageutrymmet finns plats för två väskor per resenär
  • Priset baseras på vilken zon man bor i, vilket är grundpriset. Därefter kostar det bara 50 kr per person i samma resesällskap. Ett prisexempel kan se ut på följande vis: Två resenärer från Stockholms innerstad till Arlanda = 289 kr + 50 kr = totalpris 339 kr. Detta gäller alltså personer i samma sällskap. Gå gärna in på doortogate.se för att se fler kostnadsexempel.
  • Du anger hur många som åker med när du bokar resan. Barn upp till fyra år sitter i bakåtvänd bilbarnstol och äldre barn lånar bälteskuddar.

Ladda ner app för iPhone
Ladda ner app för Android