Flygstolen fortsätter expandera i Norden

För ett år sedan lanserade Flygstolen sin första webbplats utanför Sverige. Varumärket Tripmonster mottogs väl hos de norska kunderna och första årets resultat uppfyllde förväntningarna.

Nu tar Flygstolen steget vidare och lanserar Tripmonster även i Danmark.

Den danska marknaden är mindre, men vi ser stor potential. Danskarna är ett resande folk och de gillar att handla via nätet. Redan idag har vi många danska kunder på våra svenska sajter. Tripmonster kommer till en början att lanseras via prisjämförelsesidan Momondo säger Linda Bjernstål. VD på Flygstolen.

Tripmonster ingår som varumärke i Flygstolen Nordic AB. Tjänsten har en annan inriktning än Flygstolen och kommer vara ytterligare mer kostnadseffektiv och automatiserad. Kunden kan enkelt hitta de billigaste resorna genom en avskalad tjänst. Tripmonster kommer i huvudsak att presenteras via de olika jämförelsesajterna.

Flygstolen.se är ett privatägt reseföretag som startades våren 2004. Huvudkontoret ligger i Helsingborg och affärsidén är att erbjuda de billigaste resorna i det mest användarvänliga alternativet online, utan att ge avkall på hög och personlig service. Grundare och VD är Linda Bjernstål som har många års erfarenhet som resebyråchef i bagaget. Företaget har 26 anställda, varav alla reseförsäljare är IATA-licensierade med lång erfarenhet av reseförsäljning över internet. Flygstolen.se har erlagt statlig resegaranti hos Kammarkollegiet och är medlemmar i Svenska Resebyråföreningen.

hemsida: www.tripmonster.dk / www.flygstolen.se
blogg: http://blogg.flygstolen.se