Kända namn bakom flygstolens nya ljudslinga

Idag är det radiopremiär för Flygstolens nya ljudslinga. Istället för ett traditionellt reklamklipp där en anonym röst läser erbjudanden har man istället satsat på en riktig melodi.

”Vi har skrivit en låt som man förhoppningsvis vill tralla med i och blir glad av att höra” säger Peter Wennerberg, erfaren låtskrivare och producent. Peter har tidigare skrivit material åt bl.a. Amy Diamond, Linda Bengtzing och Jimmy Jansson. Hans musik har framförts både i Melodifestivalen och i Idolsammanhang ute i Europa. Flygstolens låt har han skrivit tillsammans med kollegan Mathias Venge.

Den mjuka fylliga stämman tillhör Laila Adèle, sångerska och musikalartist. Hon har både varit med i Melodifestivalen och TV4’s Idol liksom haft roller i musikaler såsom Hairspray, Legally Blonde och Jekyll & Hyde.

Här hittar du ljudklippet: http://youtu.be/nq7boEdxErc

Madeleine Alm, marknadschef Flygstolen.se, 0735 11 65 08 madeleine@flygstolen.se

Länkar: