Nypremiär för hyrbil

Flygstolen är glada att återigen kunna erbjuda hyrbil online på www.flygstolen.se/hyrbil. Det är via ett nytt samarbete med Auto Europe som flygstolen kommer förmedla hyrbilar.

Genom Auto Europe kommer vi kunna erbjuda bilhyra med alla de stora leverantörerna som Hertz, Alamo, Europcar, Dollar m.fl. på över 8000 destinationer runt om i världen, säger Linda Bjernstål, flygstolens vd. Att vi verkar i en konkurrensutsatt bransch är ingen hemlighet. Flyg har sedan länge varit hårt pressat av konkurrensen. Hotell är på väg åt samma håll och det är ingen vild gissning att hyrbil kommer gå samma väg. Därför är det viktigt att vi har en bra produkt där vi kan erbjuda ett brett utbud av välkända varumärken till bra priser. Det tillsammans med en hög personlig service som är flygstolens signum, ska göra att flygstolen behåller sin position som en av Sveriges ledande online resebyråer, fortsätter Linda Bjernstål.

Förutom ett brett utbud, har den som bokar hyrbil via flygstolen alltid fria mil, fri avbokning fram till 48 timmar före upphämtning, skadeförsäkring och stöldskydd, lokalt gratisnummer till kundtjänst 24 timmar om dygnet.

Populäraste flygdestinationerna just nu på flygstolen.se

3. Los Angeles
4. Phuket
6. Manila
7. Hong Kong
8. San Francisco
9. Nice

• topplista
  • semester
  • populärast
  • resmål
  • afrika
  • new york
  • golfresa
  • semesterbil
  • roadtrip
  • hyrbil
  • hotell

Flygstolen Nordic AB är ett privatägt reseföretag som startades våren 2004. Hos flygstolen söker du bland över 700 flygbolag, hotell och hyrbilsleverantörer. Affärsidén är att erbjuda de billigaste resorna i det mest användarvänliga alternativet online, utan att ge avkall på hög och personlig service. Grundare och VD är Linda Bjernstål som har många års erfarenhet som resebyråchef i bagaget. Idag har flygstolen 27 anställda på huvudkontoret i Helsingborg. I flygstolen Nordic AB ingår även varumärket Tripmonster, en mer avskalad och kostnadseffektiv onlinetjänst som vänder sig mot den prismedvetna och vana onlinebokaren. Tripmonster finns förutom i Sverige även i Norge och Danmark.

hemsida: www.flygstolen.se
blogg: http://blogg.flygstolen.se