April blev en rekordmånad för Flysmåland

Pressmeddelande  •  2012-05-03 09:39 CEST

Flysmåland gjorde sin bästa april sedan starten 2007. Totalt valde över 5800 resenärer att resa sträckan Växjö- Stockholm Bromma. Även för Sverigeflyggruppen, där Flysmåland ingår, hade rekordmånga passagerare under april månad. Totalt ökade antalet resande med 9,5 procent, fördelat på samtliga bolag som alla visar positiv tillväxt. Sverigeflyggruppen visar ett starkt resultat under en månad då branschen som helhet är i gungning, där SAS visar miljarförlust i första kvartalet och Skyways danska systerbolag Cimber Sterling ansöker om konkurs.

– Vi ser en fortsatt stabil positiv trend både när det gäller antal passagerare som väljer att resa med oss och en allt högre kabinfaktor. Tack vare våra lojala kunder visar sig vår modell, med regionala flyglinjer till och från Bromma, stark även i tider då branschen är i gungning, säger Jens Harrysson, chef på Flysmåland.

Allra störst procentuell tillväxt har Kalmarflyg som ökar antalet passagerare med 30 procent i april. Glädjande är också att Flysmåland har ökat sina marknadsandelar med 7 % på sträckan Växjö-Bromma, samtidigt som flygplatsen tappat 3 % av sina resenärer. I dagarna lyfte även Sverigeflygs senaste satsning; Halmstad – Stockholm i Kullaflygs regi.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom