Rekordmånga nyheter från FM Mattsson Mora Group

När FM Mattsson Mora Group välkomnar besökarna till sin monter på branschmässan Nordbygg väntar en uppsjö av nyheter. Bland annat syns där blandare i nya färgvarianter, nya produktserier och ett samarbete som öppnar dörrarna till framtidens tekniska lösningar.

Tisdag 10 april öppnar mässan Nordbygg på Älvsjömässan i Stockholm. FM Mattsson Mora Group finns på plats med sina tre varumärken Mora Armatur, FM Mattsson och Damixa. Med sig har de även en stor uppsättning nyheter. Bland annat presenteras nya kaxiga färgsättningar på Mora Armaturs serier Mora Izzy, Mora One och Mora Rexx. Damixa lanserar en helt ny serie, Silhouet.

FM Mattsson Mora Group kan också presentera ett högteknologiskt samarbete med Telia kring framtidens uppkopplade blandare. Via en molntjänst inhämtas data kring när, var och hur blandare brukas – information som sedan kan omvandlas till insikter för vattenbesparande åtgärder.

– Vi har aldrig tidigare haft så mycket på gång och kunnat presentera så många nyheter samtidigt. Det har varit intensiva förberedelser och nu ser vi fram emot att äntligen få ta del av omvärldens och besökarnas reaktioner. Alla nyheter andas personlighet, där användarna verkligen har möjlighet att låta blandaren sätta en unik touch på sitt kök eller badrum. Vad gäller de nya uppkopplade blandarna är det något vi tror stenhårt på inför framtiden. Där ser vi stor potential redan i dag vad gäller det data som samlas in och räknar med att identifiera ännu fler, kanske i dag helt outforskade, användningsområden framöver, säger Malou Carlsson, marknadschef, FM Mattsson Mora Group.

Företaget kommer även att sätta hållbarhet på agendan genom det nya initiativet ”Vatten med omtanke”. Via en blogg på temat och genom att på olika sätt driva opinionsarbete lyfts hur vattenbesparande åtgärder har en viktig roll att spela i arbetet för en hållbar utveckling.

Samtliga nyheter från FM Mattsson och Mora Armatur finns i FM Mattsson Mora Groups monter A04:38.

Damixas produktnyheter finns i monter A20:30.

• damixa
  • fmmattsson
  • moraarmatur
  • fmmattssonmoragroup

FM Mattsson Mora group AB bedriver försäljning, tillverkning samt produktutveckling av vattenkranar under de starka och väletablerade varumärkena FM Mattsson, Mora Armatur och Damixa. Norden är koncernens huvudmarknad. Koncernen omsätter över 1 miljard kronor och har över 550 anställda.

Malou Carlsson

Marknadschef 0250-59 64 33