Svävande känsla när Damixa uppgraderar takdusch

Med uppdaterad design, nya smarta funktioner och en svävande känsla lanserar det danska kvalitetsmärket Damixa sin nya dusch Slate 4. Nyheten presenteras för den svenska marknaden på Stockholm Furniture Fair.

Dusch- och krantillverkaren Damixa lanserar en ny design på sitt takduschpaket Slate, produkten utrustats samtidig med nya smarta funktioner. Den nya designen har ett elegant och minimalistiskt utseende. Samtidigt har handduschen blivit större och fått rundare hörn. Tillsammans med ett förändrat utseende på taksilen, är intrycket mer svävande än tidigare, vilket förhöjer känslan i badrummet. Handduschen har även gått från en till tre funktioner, vilka lätt manövreras via en knapp på handtaget. Funktionen Rub Clean gör den lätt att hålla ren och fri från kalkavlagringar.

Förutom duschar så består serien Slate även av två olika tvättställsblandare och fyra olika kökskranar. Alla produkter finns tillgängliga med en mattsvart kontrast i designen, vilket skapar ett blickfång i inredningen.

Hela serien har ett unikt uttryck. Det är modernt och minimalistiskt, samtidigt som den svarta kontrasten mot det glänsande kromet ger produkterna en helt egen stil. Det blir möjligt att skapa liv och spänning i inredningen helt enkelt. Som alltid när det gäller Damixa är det en serie av högsta kvalitet, säger Søren Braae, produktchef för Damixa.

Stockholm Furniture Fair är världens ledande event för skandinavisk design och anordnas på Stockholmsmässan i Älvsjö 5–9 februari. Damixa finns i monter AG:69, tillsammans med sitt systervarumärke Mora Armatur.

För mer information vänligen kontakta:

Malou Carlsson, marknadschef Sverige, malou.carlsson@fmm-mora.com,