Carl Granöö ny försäljningschef för Focus Neon Stockholm

Pressmeddelande   •   Jan 13, 2017 11:26 CET

Carl Granöö Försäljningschef Focus Neon Stockholm (Foto: Sanna Nilsson)

Focus Neon AB förstärker sin position på den nordiska marknaden och tillsätter Carl Granöö som ny försäljningschef för säljavdelningen i Stockholm. Carl tillträdde sin nya tjänst vid årsskiftet.

Efter ett starkt 2016 gör Focus Neon en omorganisation för att stärka positionen som Nordens största och ledande leverantör av anpassade skyltlösningar och digital teknik för storformat. Carl Granöö tar över rollen som försäljningschef i Stockholm och blir därmed ansvarig för försäljningsorganisationen med ett tiotal säljare. Carl kommer närmast från en tjänst som Key Account Manager, där han framgångsrikt arbetat med utvecklingen av ett flertal nordiska kunder.

Carl har arbetat på Focus Neon sedan 2002 och ser fram emot att ta sig an sin nya roll:

- Focus Neon har en unik position på den nordiska marknaden och fokus ligger nu på att öka tillväxttakten i bolaget som helhet. Som marknadsledare ligger vi redan idag i framkant och tillsammans med våra kunder kommer jag att förstärka och utveckla vår position. Vi ska närmast stärka upp vårt säljteam och effektivisera det sätt vi arbetar på för att hitta morgondagens intäktskällor.

- Vi är glada över att kunna presentera Carl som ny försäljningschef på Focus Neon. Uppdraget innebär en nyckelroll hos oss och Carls nytänkande och engagemang kommer vara starkt bidragande till Focus Neons fortsatta framgångar, säger Magnus Näslund, VD för Focus Neon AB.

Carl efterträder Magnus Lennred, som lämnar över rollen som försäljningschef efter åtta framgångsrika år. Magnus kommer att arbeta vidare inom bolaget och fokusera på viktiga nyckelkunder samt tar en plats i Focus Neons styrelse för att arbeta med strategisk utveckling av bolaget.

För mer information, vänligen kontakta Magnus Näslund, VD 08-681 68 60 eller Lars Lindberg, marknadschef 073-9503718 alt. lars.lindberg@focusneon.se

Om Focus Neon

Focus Neon är Nordens största leverantör av anpassade skyltlösningar. Vi kombinerar 50 års erfarenhet av design med stort personligt engagemang och med den senaste teknologin för att skapa skyltlösningar som stärker våra kunders identitet och får dem att synas i samhället. Vi hanterar allt från enstaka skyltprojekt till omprofilering av företag och bland våra kunder finns McDonald’s, PostNord, Synsam och Espresso House. För mer information, besök www.focusneon.se

Kommentarer (0)