Pressmeddelande -

Eye-Fi Mobi trådlösa minneskort: högkvalitativ fotografering med mobila möjligheter.

Focus Nordic AB, april 2014 – Eye-Fi, marknadsledare när det gäller trådlösa SD-kort, introducerar Eye-Fi Mobi, ett WiFi SD-kort som ger uppkopplingsmöjligheter för vanliga kameror. Bilder och video kan nu överföras snabbt, enkelt och trådlöst till en smartphone eller läsplatta, och gör dem omedelbart tillgängliga för sociala medier och e-post.

Många använder sin smartphone för fotografering beroende på möjligheten att direkt dela sina bilder, men som alla vet innebär det stora begränsningar när det gäller bildkvalité, zoom m.m. Fr.o.m. nu är det lika enkelt att använda sin riktiga kamera med hög kvalité på både bilder och video, och dela dem direkt. Man använder bara ett Eye-Fi Mobi minneskort, istället för ett traditionellt standard SD-kort, för att direkt föra över bilder och video till iOS eller Android™-enheter.

"Med Eye-Fi Mobi har du en lösning för att dela dina bästa bilder och video vid alla tillfällen, utan att behöva ta med din laptop”, säger Niels van der Valk, VP of EMEA Sales & Marketing hos Eye-Fi. “Du kan enkelt dela dina bilder och video med en smartphone eller en läsplatta. Dessutom gör det att man alltid har en backup på sina bilder”.

Eye-Fi Mobi’s nyckelfunktioner:

·  Enkel installation utan dator, konto eller molntjänst.

·  Direktdelning från kamera till vald apparat av hela bildbiblioteket.

·  Överför överallt: Inbyggd WiFi betyder att inget nätverk, hotspot eller internet behövs för att överföra.

·  Fungerar med tusentals kameramodeller. Många tillverkare har integrerat mjukvaru-support i sina kameror.

·  Gratis Eye-Fi App för iOS och Android smartphones och läsplattor, inklusive Kindle Fire.

·  Automatisk backup. Bilder och video överförs direkt, vilket ger en säker kopia som backup.

·  Hög prestanda, klarar att filma i Full-HD eller ta stillbilder med snabb serietagning.

Per Skog,Nordic Marketing Manager hos Focus Nordic AB säger; ”Vi är mycket glada att utöka vår produktportfölj med Eye-Fi, produkterna har hög kvalité och är enkla att använda. De passar perfekt i vårt sortiment”.

Pris och tillgänglighet

Eye-Fi minneskort finns för omgående leverans och kostar:

Eye-Fi 8GB Mobi minneskort, Ca-pris: 539:-

Eye-Fi 16GB Mobi minneskort, Ca-pris: 777:-

Eye-Fi 32GB Mobi minneskort, Ca-pris: 999:-

För ytterligare information: rune.reiersen@focusnordic.no

För mer information om Eye-Fi och var de finns att köpa, besök: http://en.eyefi.com.

• Bio, film, foto

Focus Nordic  i  Göteborg är Nordens största fotogrossist. Sortimentet innehåller en rad starka varumärken som Panasonic, Pentax, Kodak, Lowepro,Eye-Fi, SanDisk, Transcend, Steiner, Hähnel, Tamron, Ilford, Velbon,Sirui, GePe, Kenko, Metz, Polaroid och Lensbaby. Dessutom finns en egen produktlinje under namnet Focus. Focus Nordic är medlem i BSCI som jobbar för rättvisare arbetsvillkor. Se vidare på: www.focusnordic.se

Per Skog

Presskontakt Marketing Manager Sweden 070-522 64 80