Nytt video-anpassat objektiv från Samyang

Pressmeddelande   •   Aug 13, 2013 09:00 CEST

Sydkoreanska Samyang utökar sin serie objektiv speciellt anpassade för filmning med DSLR-kamera, med ett 16mm T2.2

Samyang V-DSLR 16mm T2,2 ED AS UMC CS

är ett raktecknande vidvinkelobjektiv, tillverkat med högsta precision, med bl.a. en ED-lins och två asfäriska linselement.

Som alla Samyangs V-DSLR linser, så är det kompatibelt med befintliga Follow Focus-system och har smidig och ljudlös roterande bländarring. Med dessa funktioner går det bekvämt och effektivt att ändra både på skärpa och på skärpedjup under inspelning.

Totalt har konstruktionen 13 linselement i 11 grupper. Linskonstruktionen är densamma som i den nyligen lanserade DSLR-versionen.

Optiken är anpassad för kameror med APS-C sensor.

Fattningar: Nikon F, Canon EF, Canon M, Sony A, Sony E, Fujifilm X, MFT 4/3.

Pris och leverans

De första leveranserna beräknas till början av september och priset blir ca: 4 660: - kr. inkl. moms

För ytterligare information: lasse.ericson@focusnordic.se

Focus Nordic  i  Göteborg är Nordens största fotogrossist. Sortimentet innehåller en rad starka varumärken som Panasonic, Pentax, Kodak, Lowepro, SanDisk, Transcend, Steiner, Hähnel, Tamron, Ilford, Velbon,Sirui, GePe, Kenko, Metz, iSAW och Lensbaby. Dessutom finns en egen produktlinje under namnet Focus. Focus Nordic är medlem i BSCI som jobbar för rättvisare arbetsvillkor. Se vidare på: www.focusnordic.se