Två nya chefer bidrar till utveckling på Förbo

Två nya chefer bidrar till utveckling på Förbo

Förbos ledningsgrupp fick den 1 oktober två nya medlemmar; Mikael Dolietis och Lars-Gunnar Börve som nu är med och lägger verksamhetsplan för 2011 med siktet på att Förbo ska uppfattas som den bästa hyresvärden.

Mikael Dolietis är Förbos nya fastighetsutvecklingschef med ansvar för underhåll, utveckling och nyproduktion. Han har arbetat som entreprenör i många år, allt ifrån biträdande utsättare till platschef, med projekt av olika karaktär. Han har också varit konsult med uppdrag inom bygg- och projektledning och kommer närmast från Higabgruppen, där han var förvaltningschef med bland annat kultur, idrotts- och utbildningsfastigheter inom sitt område.

Vad var det som lockade dig med Förbo?
- Att jag uppfattar Förbo som ett aktivt och offensivt bostadsbolag, med en uttalad ambition att utveckla befintliga fastigheter och exploatera nya bestånd i attraktiva kommuner. Samt möjligheten att vara med och påverka denna utveckling.

Lars-Gunnar Börve är ny verksamhetschef med personal-ansvar för företagets 32 förbovärdar samt två lärlingar i förbovärdsskolan. Han hade tidigare tjänsten som fastighetsingenjör och känner därför fastigheterna, områdena och företaget väl. Innan han kom till Förbo 2005 var Lars Gunnar verksam som förvaltare i Kungälv anställd av HSB Göteborg. Han har också erfarenhet som fastighetsansvarig, arbets- och byggledare från både bostadsföretag och byggföretag i regionen.

- Jag gillar att arbeta med människor, säger Lars-Gunnar, och uppskattar Förbos sätt att organisera förvaltningen med självgående team. Att stödja och utveckla dessa grupper ser jag som en förmån.

- Det känns fantastiskt spännande och utmanande med nya medarbetare i ledningsgruppen, säger Förbos VD Ulla Hamnlund-Eriksson. Det ger oss alla i företaget en extra stimulans i arbetet med att nå våra mål, utveckla hyresätten och bli det bästa bostadsföretaget.