Årsmöte och jubileum för Glasbyn Målerås

Projektföreningen Glasbyn Målerås genomförde sitt 10:e årsmöte tisdagen den 26 februari.

Efter sedvanliga mötesförhandlingar firades jubileet med kaffe och tårta.

Till styrelse för 2019 valdes Raymond Carlsson, Stefan Eriksson, Mats Jonasson, Simona Lindgren och Henrik Sandgren. Ordföranden Raymond Carlsson avtackade Åke Petersson, som avgick efter tio år som styrelsemedlem och projektledare.

Pågående Leader-projekt är byggandet av MTB-stigar i skogarna söder om väg 31 i Målerås. Invigning är beräknad till juni månad i år.

Som avslutning gav Åke Petersson en tillbakablick samt visade ett bildspel över genomförde projekt.

Raymond Carlsson, ordförande Glasbyn Målerås,0704-54 68 05, info@swecase.se

www.maleras.nu

• Kultur

• läder