Marina Grebovic lämnar Södertälje för Skyddsvärnet

Pressmeddelande   •   Aug 24, 2012 14:19 CEST

Marina Grebovic börjar sitt arbete som enhetschef för två av verksamheterna i Skyddsvärnets vårdkedja den 1 oktober 2012.

-Mitt engagemang för tjänsten grundar sig på att möta människor och lösa problem. Jag har även intresse av att vara i kontakt med olika grupper i samhället, då får man en bra insikt i människors svårigheter och möjligheter. Utanförskap, menar Marina, är hela samhällets ansvar och för att nå resultat måste alla samarbeta.

Idag arbetar Marina som gruppchef inom IFO myndighet för Ekonomiskt bistånd  i Södertälje kommun. I slutet av månaden lämnar hon Södertälje för Stockholm och Skyddsvärnet där hon kommer att ansvara för två av verksamheterna i Skyddsvärnets vårdkedja, Råcksta boende med behandlingsinsatser och Råcksta boendestöd.

Fredrik Gunnarsson, tillträdande verksamhetschef för Vårdkedjan, säger i en kommentar att Marina Grebovic, med sina gedigna erfarenheter av  att samverka med polisen för vittnesskydd och avhoppare från kriminella grupperingar  och hennes erfarenheter av att  vara med och utveckla en verksamhet för personer som vill lämna en kriminell gruppering kommer att stärka Skyddsvärnets vårdkedja. - Vi ska förhindra brott och social utslagning i samhället och vi skräddarsyr dagligen  lösningar utifrån individens behov.

- Marinas tidigare bakgrund inom offentlig sektor, fortsätter Fredrik, kommer vara en stor tillgång för Skyddsvärnet. Som vården och omsorgen är utformad idag blir samverkan mellan de olika parterna och aktörerna allt viktigare. För oss som idéburen aktör kommer Marinas erfarenheter komma väl till pass i den processen.

Marina har arbetat inom socialtjänsten sedan 1997 med start i Malmö stad med ett avbrott om 4,5 år för studier vid Lunds Universitet. Marina har magisterexamen inom beteendevetenskap med huvudämne sociologi.

Kontakt:
Marina Grebovic, mobil: 076-648 38 82