Möt oss på Traumadagarna

Möt oss på Traumadagarna

3 september 2013

Den 5 september deltar Skyddsvärnet vid Traumadagen, som presenterar de senaste rönen inom psykotrauma, på Waterfront Congress Center i Stockholm.

- Skyddsvärnet har sedan hundra år tillbaka uppgiften att bedriva verksamhet som syftar till social rehabiltering och habilitering. Vi utvecklar ständigt verksamheten och Traumadagen är ett bra tillfälle att möta uppdragsgivare och att skapa nya kontakter. Det säger Susanne Rosén, enhetschef.

-I år är vi där för att berätta om den senaste utvecklingen inom organisationens Vårdkedja. Bland annat startade Skyddsvärnet i augusti 2013 ett nytt samarbete med Stockholms stad   – denna gång att utveckla  trygghet i offentliga miljöer för barn och ungdomar. I november startas återigen ett halvvägshus på uppdrag av Kriminalvården.

- Förra årets mässa höll hög kvalitet på föreläsningarna. Skyddsvärnets monter var välbesökt av våra uppdragsgivare. De visade stort intresse för våra enheters förmåga att bemöta och stötta människor som  utsatts för olika trauman i livet.

Susanne Rosén menar att  Vårdkedjans mångfald av insatser gör att organisationen mer än tidigare kan utöka stödet till klienter och utveckla nya samarbeten.

- Bredden av insatser för individen innebär att vi kan vara flexibla, hitta nya lösningar och ha snabba beslutsvägar. Vi välkomnar till vår monter!

Vid frågor kontakta

Enhetschef Susanne Rosén
E-post: susanne.rosen@skyddsvarnet.se

Pressansvarig Eva Bernerskog
Tfn: 08-729 17 36
E-post: eva.bernerskog@skyddsvarnet.se

Skyddsvärnet förebygger social utslagning och skapar bättre förutsättningar för människor i samhället.

Skyddsvärnet – anno 1910 förebygger social utslagning och skapar bättre förutsättningar för människor i samhället. Vi tillhör den idéburna sektorn och är partipolitiskt och religiöst obundna. Non-profit innebär att vi saknar ägare, istället återinvesteras all vinst i våra verksamheter. Återinvesteringen innebär att vi kan starta upp nya verksamheter, utöka befintliga verksamheter och skapa projekt som går i linje med vår vision och värderingar. Våra verksamhetsområden är: Individ och familj (barn, ungdomar, unga vuxna och vuxna) och arbetsintegrering.