Oumie Ella Njai Skyddsvärnets nye utbildningsansvarige

Oumie Ella Njai Skyddsvärnets nye utbildningsansvarige

28 juni 2013

Skyddsvärnets utbildningsverksamhet har utvecklats kraftfullt under 2013. Som ett led i det fortsatta arbetet att erbjuda uppdragsgivare och andra intresserade en välplanerad kompetensutbildning inom olika delar av socialt  arbete tillsätts nu en utbildningsansvarig - Oumie Ella Njai

Oumie Ella Njai säger i en kommentar att hon ser fram emot att axla det nya ansvaret.

-Efter att ha lett ett väldigt betydelsefullt projekt, Jalla för alla,  inom Skyddsvärnet så fortsätter jag med stort engagemang som utbildningsansvarig inom organisationen. Det innebär att samordna, utveckla  och marknadsföra utbildningar, kurser och föreläsningar som Skyddsvärnet erbjuder. Skyddsvärnets utbildningar kommer att öppna upp många fler möjligheter och arenor för föreningen. Jag kommer att arbeta för att våra utbildningar håller en hög standard, är kvalitativa och sprids över hela landet”.

Oumie Ella Njai kommer själv att vara ansvarig för en av utbildningarna - metoder för att arbeta med ensamkommande flyktingbarn. Utbildningen togs fram av Oumie och är Sveriges första certifierade ledarskapsutbildning för dem som arbetar med ensamkommande flyktingbarn.

Exempel på Skyddsvärnets utbildningar och kurser är KBT, Att bemöta aggressiva klienter och Mångfald och Dialog. Utbildningarna genomförs av högt kvalificerade personer med flerårig kompetens inom organisationen.

Kontakt:
Oumie Ella Njai, utbildningsansvarig (fr o m 1 juli 2013)
Tfn: 08-08-599 09 254
E-post: oumie.ella.njai@skyddsvarnet.se

Eva Bernerskog, pressansvarig
E-post: eva.bernerskog@skyddsvarnet.se

Skyddsvärnet förebygger social utslagning och skapar bättre förutsättningar för människor i samhället.

Skyddsvärnet – anno 1910 förebygger social utslagning och skapar bättre förutsättningar för människor i samhället. Vi tillhör den idéburna sektorn och är partipolitiskt och religiöst obundna. Non-profit innebär att vi saknar ägare, istället återinvesteras all vinst i våra verksamheter. Återinvesteringen innebär att vi kan starta upp nya verksamheter, utöka befintliga verksamheter och skapa projekt som går i linje med vår vision och värderingar. Våra verksamhetsområden är: Individ och familj (barn, ungdomar, unga vuxna och vuxna) och arbetsintegrering.